İlköğretim beşinci sınıf fen bilgisi dersi ısı ve ısının maddedeki yolculuğu ünitesinde çoklu zeka kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET İlköğretim Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersi Isı Ve Isının Maddedeki Yolculuğu Ünitesinde Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısı, Tutumu Ve Hatırda Tutma Üzerindeki Etkileri Güzin Özyılmaz Akamca Bu araştırmada, İlköğretim fen bilgisi öğretim programında Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu ünitesinde Çoklu Zeka Kuramı tabanlı öğretimin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Ayrıca Seber tarafından geliştirilen Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeği kullanılarak ünite sonrasında öğrencilerin kullandıkları zeka alanlarında farklılık olup olmadığı da araştırılmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup, 2002-2003 öğretim yılının II. Döneminde Buca Meşkure Şamlı İlköğretim Okulu beşinci sınıf öğrencileri ile S hafta süresince yürütülmüştür. Beşinci sınıflardan 2 şube rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Kontrol grubu dersleri geleneksel şekilde işlerken, deney grubu Çoklu Zeka Kuramı ile hazırlanmış ders planları ile işlemiştir. Araştırmada Fen Basan Testi, Fen Tutum Ölçeği ve Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada öntestler bağımsız t testi ile, diğer testler ise Tekrarlayan Ölçümler için Anova testi ile SPSS 10.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, Çoklu Zeka Kuramının beşinci sınıf öğrencilerinin fen başarılarında ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığında manidar bir etkisi bulunurken, fene yönelik tutumlarında manidar bir etkisi bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Fen Eğitimi, Fene Yönelik Tutum vıı ABSTRACT The Effects of Instruction based on Multiple Intelligence Theory on Students' Science Achievement, attitudes Toward Science and Retention of Knowledge in Primary School Fifth Grade Heat Unit Güzin Özyılmaz Akamca The purpose of the research was to investigate the effects of Heat unit developed according to the principles of Multiple Intelligence Theory and that with traditionally designed science instruction on students' science achievement, attitudes toward science as a school subject and retention of knowledge. This study was also interested in comparison of intelligence types that each student use before and after the treatment This experimental research was conducted in the second term of 2002- 2003 eduational year with fifth graders in Buca Meşkure Şamlı Elementary School, and lasted for five weeks. Two classes were randomly selected/The experimental group instructed through multiple intelligence strategies whereas the control group utilized traditional methods. The measurement instruments utilized were Science Achievement Test, Science Attitute Scale and Self Assesment Scale in Multiple Intelligence Fields. The analyses with independent t- test and Anova for Repeated Measures at the significance level.05 revealed the folio wings: There is significant difference between the effect of instructional strategies used according to the principles of Multiple Intelligence Theory and that of traditional designed science instruction in the favor of the experimental group on understanding of science knowledge and on students' retention of knowledge. On the other hand no effect in terms of students' general attitudes toward science was found. Keywords: Multple Intelligence Theory, Science Education, Attitude Toward Science.
Collections