İlköğretim 1. kademesinde matematik dersinde karşılaşılan öğretim ve öğrenme sorunlarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XV ÖZET Matematik öğretiminin eğitim sürecindeki yeri ve önemi gün geçtikçe artmaktadır. Çünkü, bireyin edindiği matematiksel bilgi ve aldığı matematik eğitimi, teknolojik, ekonomik ve sosyal yaşamını doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle, özellikle öğrenme alışkanlıklarının kazanıldığı ve kalıcı hale geldiği ilköğretim yıllarının etkili bir biçimde değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu düşüncelerle, İlköğretimin I. kademesinde matematik dersinde karşılaşılan öğretim ve öğrenme sorunlarının tespiti ve çözümü için öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin görüşlerinin çözüme katkı sağlayacağı tasarlandı. İlk aşamada, matematik öğretiminde karşılaşılan öğretme ve öğrenme sorunlarına ilişkin daha önce yapılmış olan çalışmalar incelendi ve tartışıldı. Daha sonraki aşamada ise, İzmir, Denizli, Burdur ve Giresun illerindeki değişik ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Pamukkale Üniversitesi Denizli Eğitim Fakültesi, Akdeniz Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği bölümlerinin 3. ve 4. sınıflarında okuyan öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya koyabileceği düşünülen bir anket çalışması uygulandı. İlköğretimin I. kademesinde okuyan öğrencilerin görüşlerini alabilmek için birebir görüşmeler yapıldı. Son olarak, ilköğretimin I. kademesinde okuyan öğrencilerin 2002-2003 öğretim Yılı I. yarıyıl notlarına bakılarak, matematik dersindeki başarılarına bakıldı. İlköğretimin I. kademesinde matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlara yönelik hazırlanan anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS 10.0 for Windows programı kullanılarak Alpha güvenirlik katsayısı; 0.9258 olarak bulundu. Çalışmada elde edilen verilerin ileri analizleri (F ve t testi kullanıldı, ayrıca korelasyona bakıldı) sonuçlandırılıp, ülkemizde matematik öğretiminde karşılaşılan öğretme ve öğrenme sorunları tartışmaya çalışıldı. Araştırmada ulaşılan sonuçların bu alanda yapılan diğer araştırmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. XVI ABSTRACT The place and significant of mathematics instruction in the process of education is increasing day by day. Because, the mathematical knowledge acquired by the individual and mathematical education affect his/her technologial, economic and social life directly. For that reason, especially in the period of primary school when learning habits gained and became permanent must evaluated efficiently. With these ideas in mind, for the discovery and solution of teaching and learning problems faced in the first stage at primary school in mathematics, it is planned the point of views of teachers and teacher trainees contribute to the solution. In the first process, preliminary studies, that are related to the problems of instruction and learning in teaching mathematics have been examined and discussed. In the following process, a questionnaire that is considered to reveal the views of teachers from different primary schools in İzmir, Denizli, Burdur and Giresun and of teacher trainees who study in 3th and 4th classes in class teacher department of Buca Education Faculty of 9 Eylül University, Denizli Education Faculty of Pamukkale University and Burdur Education Faculty of Akdeniz University has been put into practise. In order to get the ideas of students studying at the first stage of primary school inperson negations have been made. Finally by checking 2002-2003 Education Year first term notes of the students at the first stage of primary school, their success in mathematics has been looked. The data obtained from a questionnaire that is dealing with the problems in mathematics teaching at the first stage of primary school was evaluated using SPSS 10.0 for Windows programme, Alpha reliability coefficient has been found out as 0.9258. The past analyses that have been obtained (F and t tests have been used and obserued its correlation) have been resulted and the problems of instruction and learning faced in teaching mathematics in our country have been negotiated. It's thought that the results founded in that research contributed to the other research done in that field.
Collections