İlköğretim ll. kademe öğrencilerinin İngilizce`ye yönelik tutumları ile akademik başarıları arasınaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vm ÖZET Bu araştırma, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarıyla akademik başarılarının; cinsiyet, anne-baba eğitimi ve ekonomik düzey değişkenlerine göre ve anlamlı farklılık gösterip göstermediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2002-2003 eğitim-öğretim yılında, Uşak merkez 23 Nisan İÖO, Ahmet AH Aşçı 1ÖO ve Malkoçoğlu ÎÖO II. kademe Öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışma evreni, 182 ilköğretim okulu ve 48.787 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklemin evrene oranı öğrenci bazında % 1,6 ve okul bazında % 0,46'dır. Araştırmada kullanılan İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Uygulamalar sonucunda ön uygulamada 208, son uygulamada 229 ölçek geri dönmüştür. Yapılan faktör analizleri sonucunda 55 sorudan 37 soruya düşürülen ölçekten `DuyuşsaP, `Zaman ve Çevre` ve `Önem ve Gereklilik` şeklinde üç alt boyut elde edilmiştir. Ölçek güvenirliği 0,94 olarak hesaplanmıştır. Betimsel araştırma modelinde yürütülen bu araştırmada yedi alt problem cevaplanmaya çalışılmış ve veriler Yüzde Çözümlemesi, Tek Yönlü Varyans Çözümlemesi (ANOVA), t-Testi ve Korelasyon Çözümlemesi yöntemleriyle çözümlenmiştir. Yapılan çözümlemeler sonucunda öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarıyla akademik başarılarının yukarıda bahsedilen değişkenler (cinsiyet, anne-baba eğitimi ve ekonomik düzey) açısından p>,05 düzeyinde anlamlı farklılaşmadığı saptanmıştır, öte yandan ölçeğin alt boyutları için yapılan korelasyon çözümlemesinde ise tüm alt boyutlar açısından p<,001 düzeyinde anlamlı bir farklılaşma saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce'ye Yönelik Tutum, Akademik Basan vuı ABSTRACT This research has been conducted to discern whether the attitudes of second stage elementary school students (6th-8th graders) towards the English lesson and their academic achievement vary significantly in terms of their sex, parents* education and economic level. The research was conducted on the students of Uşak Merkez 23 Nisan Elementary School, Ahmet Ali Aşçı Elementary School and Malkoçoğlu Elementary School in the 2002- 2003 Academic Year. The body for the research consists of 182 elementary schools and 48,787 students. The sample makes up 1,6% of the schools in the body, and the students 0,46%. `The Scale of Attitudes Towards English Lesson`, used in the research, was developed by the researcher. At the end of the pilot administration of the scale, 208 copies were returned by the subjects, and 229 copies at the end of the final administration. After the factor analysis, some of the 55 items on the scale were eliminated, and the final form of the scale consisted of 37 items and three sub-scales^ namely `Affective`, `Time and Environment`, `Importance and Necessity`. The reliability of the scale was calculated as 0.94. In this descriptive type research, seven sub-problems were dealt with, and Factor Analysis, Percentage Analysis, One-Way Variance Analysis (ANOVA), t-Test and Correlation Analysis were employed to analyze the data. The research has discerned that students' attitudes towards the English lesson and then- academic achievement do not vary significantly (p>,05) in terms of the above mentioned variables (sex, parents' education and economic level). However, significant differences (p<,001) among all the sub-scales of the scale were observed as a result of the correlation analyses. Key Words: Attitude towards English, Academic Achievement
Collections