İlköğretim 6. ve 7. sınıf düzeyindeki açı konusunda karşılaşılan kavram yangıları, eksik algılamaların tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İçinde bulunduğumuz bilgi çağında tüm dünya ülkeleri matematik öğretiminin eğitimdeki yerini, önemini anlamışlardır. Matematik eğitiminin en önemli dallarından biri de geometridir. Dolayısıyla geometrinin eğitimdeki yeri göz ardı edilemez. Geometri sayesinde çocuklar çevresinde gördüğü eşyalarla matematik arasında bağ kurabilir. Geometri çocukların çevrelerini fark etmeleri ile başlar. Çevrelerine baktıklarında gördükleri her şey geometrik birer yapıya sahiptir. Matematikte olduğu gibi geometride de karşılaşılan sorunların başmda temel kavramların öğretilmesi gelmektedir. Temel kavramlar öğrenciler tarafından çok iyi öğrenilmelidir. Çünkü, temel oluşmadan binanın oluşması imkansızdır. Temelin oluşmaması durumunda öğrencinin matematik dersine olan ilgisi azalır ve öğrenci matematik dersinde başarısız olur. İlköğretim yıllarında oluşan bu sorun, ortaöğretimde daha büyük sorunlar yaratır. Onun için öğretmenler, temel kavramların öğretiminde daha dikkatli olmalılardır. Bu tezde: İlköğretim 6. ve 7. sınıf düzeyindeki açı konusunda karşılaşılan kavram yanılgıları, eksik algılamaların tespiti ve giderilme yolları araştırıldı. İlk aşamada genel olarak eğitimde ve matematik öğretiminde karşılaşılan kavram yanılgılarına ve giderilme yollarına ilişkin daha önce yapılmış olan çalışmalar incelendi. Daha sonra; ilköğretimde görev yapan bazı matematik öğretmenleriyle yüz yüze görüşmeler yapılarak ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin geometride açı konusunda karşılaşılan kavram yanılgıları ve eksik anlamalar tespit edilmeye çalışıldı. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler ışığında, ilköğretim matematik müfredat programında belirlenen amaç ve davranışları kapsayan 23 soruluk klasik sınav sorulan ilköğretim 8. sınıf öğrencisinin 79'una pilot bir çalışma olarak uygulandı. Çalışma sonucunda güvenirlik katsayısı 0,81 olarak bulundu. Sonuçlara bağlı olarak olası yanılgı nedenleri belirlenmeye çalışıldı. Daha sonra bu yanılgıların giderilmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunabilmek için bir İlköğretim okulunda 56 öğrenci önceki dönem notlan ve öğretmen görüşleri dikkate alınarak aynı seviyede olacak şekilde kontrol ve denek grubu olarak iki gruba ayrıldılar.Bir gruba kavram haritalarıyla, çalışma yapraklarıyla, etkinliklerle, şiirlerle ve oyunla diğer gruba da geleneksel yöntemle ders anlatıldı. Ve tekrar ilköğretim matematik müfredat programında belirtilen amaç ve davranışları kapsayan 22 soruluk klasik sınav uygulandı. Çalışmalarda elde edilen verilerin analizleri sonuçlandırılıp, kavram yanılgılarının ortadan kaldırılması için yapılabilecek çözüm önerileri tartışmaya açıldı. VI ABSTRACT All of the countries in the world hare understood the importance of mathematics education the information one of the most important branch of mathematics education is geometry. So, the place of geometry in mathematics education can't be regarded. Thanks to geometry, children can correlate between the objects that they see in their surroundings and mathematics. Geometry begins with awareness of the surrounding for children. When they look their surroundings, everything that they see has a geometric structure. One of the main problems in geometry is to teach the basic concepts as it is seen in mathematics. Students should learn basic concepts very well. Because before the main concepts are learned, further information cannot be learned, if student haven't got a foundation in mathematics, the student's interest to mathematics decreases and he fails in mathematics. This problem that happens in primary school make bigger problems in high school. So, teachers should be more careful while teaching basic concepts. Concept errors about angle that are seen in 6th and 7th classes of primary school, fixation of concept errors and the ways of getting rid of these errors have been searched in this thesis. Firs of all, the earlier workings that were make about concept errors and the ways of getting rid of these errors have been searched. Then, concept errors that are seen about angle subject in geometry lesson of 8th class in primary school are tried to be fixed by interviewing with some mathematics teachers in primary schools. 23-questioned written exam, which includes the aims and behaviors that are stated in primary school mathematics curriculum, has been applied to 79 students in 8th class of primary schools. At the and of the working; reliability coefficient has been found as 0,81. Coordinating with the results, the reasons of possible errors have been tried to be fixed. Then, for giving solution suggestions about getting rid of these errors fifty-six students in a primary school have been separated into two groups as control group and informant group by taking into consideration views of teachers and students' term marks for mathematics lesson in the first term. The lesson has been told to one group by using concept maps, worksheets, activities, games; the lesson has been told to another group by using traditional teaching method. Then, a twenty-two questioned written exam, which includes the aims and behaviors that are seen in primary school mathematics curriculum, has been applied. Analysises which have been obtained at the and of the workings have been come into conclusion and possible solution suggestions for getting rid of concept errors have been opened to discussion.
Collections