Problem çözme stratejileri, başarı düzeyi, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyet ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma Başlığı: Problem çözme stratejileri, basan düzeyi, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyet ilişkileri. Araştırmacı: Eli Israel Bu araştırmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları problem çözme stratejilerini, basan düzeyi, cinsiyet ve sosyo-ekonomik düzey değişkenleri açısından incelemektir. Araştırma 2002-2003 öğretim yılında, İzmir Büyükşehir il sınırlan içerisinde, sosyo-ekonomik düzeyleri açısından farklılık gösteren üç okulda öğrenim gören 36 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarına ilişkin bilgiler `Sosyo-Ekonomik Düzey Belirleme Anketi` ile elde edilmiştir. Araştırmanın içeriğini 15 adet dört işlem problemi oluşturmaktadır. Öğrencilerin problem çözerken kullandıktan stratejileri tespit etmek amacıyla derinlemesine görüşme tekniği ve müsveddeler kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde stratejilerin kullanılma, kullanılmama frekansları ile yüzdeleri, öğrencilerin çalışma sırasında söyledikleri ve müsvedde kağıtlan dikkate alınmış; ayrıca iki yüzde arasındaki farkın önemlilik testi kullanılmıştır. Stratejilerin daha iyi anlaşılması için öğrencilerin problem çözerken gösterdikleri davranışlar da incelenmiştir. Araştırma bulguları problem çözme stratejileri ile başarı düzeyi, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyet arasında ilişkiler olduğunu ortaya çıkarmıştır. Anahtar Sözcükler: Problem çözme, strateji, cinsiyet, sosyo-ekonomik, basan. VI ABSTRACT Title: Relations among problem solving strategies, achievement, socio-economic status and gender. Researcher: Eli Israel The purpose of this research is to investigate 8th graders' problem solving strategies in relation to the following variables: achievement, socio-economic status and gender. The research was conducted in Izmir, with 36 students attending three elementary schools differing in socio-economic status, during the school year of 2002-2003. Data about socio-economic status of students was obtained by `Socio-Economic Status Determination Inquiry`. The research consists of 15 verbal problems. In order to determine the strategies used by the students in problem solving, in-depth interview technique and drafts were utilized. In the analysis of data, the frequencies of applied, unapplied strategies, percentage of strategies applied, students' verbalizations and work sheets while solving the problems were taken into consideration. In addition, the Test of Significance of the Difference Between the Percentage was employed. The problem solving behavior of the students was also examined, to better understand the strategies. The results of the research have demonstrated that problem solving strategies are related to achievement, socio-economic status and gender. Key Words: problem solving, strategies, gender, socio-economic status, achievement.
Collections