İlköğretim okullarında öğrenci çatışmaları ve öğrencilerin bu çatışmaları için kullandıkları çatışma çözüm stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IX ÖZET VE ANAHTAR SÖZCÜKLER İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmaları Ve Öğrencilerin Bu Çatışmaları Çözmek İçin Kullandıkları Çatışma Çözün Stratejileri Bu araştırma Emine UÇAR tarafından yapılmıştır. Bu araştırma ilköğretim okullarında yaşanan öğrenci çatışmaları, öğrencilerin çatışma çözmede kullandıkları çatışma çözüm stratejileri, hem öğrenci ve hem de öğretmen perspektifinden karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma evrenini 2002-2003 öğretim yılında Konak İlçe alanındaki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ve öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için üç ölçek kullanılmıştır. Bunlar; İlköğretim okullarında yaşanan öğrenci çatışmaları ve öğrencilerin bu çatışmaları çözmede kullandıkları stratejilerine ilişkin öğrenci ve öğretmen görüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen ve öğrenci formu olarak ayrı ayrı hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada 11 ilköğretim okullarında görev yapan 178 öğretmen ve 400 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde, öğrenci ve öğretmenlere sorulan açık uçlu soruların frekans ve yüzdeleri alınmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemeler sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Öğrenci ve öğretmenlerde kişilerarası çatışma kavramı şiddeti çağrıştırmaktadır. 2. Öğrenci ve öğretmen görüşlerinde, öğrencilerin çatışma çözme stratejileri ve taktiklerinde benzerlik göstermektedir. ANAHTAR SÖZCÜKLER İlköğretim Okulu, Öğrenci, Öğretmen, Çatışma, Çatışma Çözme Stratejileri ABSTRACT AND KEYWORDS Students Conflicts in Primary School And Students' Conflict resoluation Strategeis This research was prepared by Emine Uçar. İn this reseach, the student conflicts in primary schools and students conflict resolution strategeis are searched by comporming both from the view of students and teachers. To collect data 3 scales have been used. These are, in order to point out student conflicts and teachers perspectives about student conflicts and students' conflict resolution strategeis in primary school two seperate scales have been used. İn this research, scale has been applied 178 teachers who works in primary school and 400 students who are educated in same schools. Open-ended ouestions have been asked to students and teachers and their frequency and percent are taken. At the end of statiscal analyses these are found out. l.The conflict concept between indivisuals associotes violence. Z.The tactics which are used by students and teachers are similar in some aspects. KEYWORDS Primary School. Student, Teacher, Conflict, Conflic Resolution Strategeis
Collections