Matematikte ölçme ve değerlendirmenin öğrenci başarısına olan katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Günümüzde matematik öğretiminin eğitim sürecindeki yeri ve önemi yadsınamaz bir gerçektir. Çünkü bireyin edindiği matematiksel bilgi ve aldığı Matematik Eğitimi, içerik ve yöntem olarak bilimsel çalışmayı, buna ek olarak da teknolojik, ekonomik ve sosyal yaşamını doğrudan etkilemesi açısından ayrı bir Öneme sahiptir. Bu düşüncelerle, matematiğin öğretim sürecindeki elemanlardan biri olan ölçme ve değerlendirmenin, öğrenci başarısına olan katkısının araştırılması ve ülkemiz için yeni modellerin geliştirilmesi yürütülmekte olan doktora çalışmasının amacı olarak tasarlandı. İlk aşamada genel olarak eğitimde ve matematik öğretiminde ölçme ve ölçme araçlarına ilişkin daha önce yapılmış olan çalışmalar incelendi ve tartışıldı. Daha sonraki aşamada ise, İzmir ilindeki değişik ortaöğretim kurumlarında görev yapan matematik öğretmenleri ve Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfında okuyan öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya koyabileceği düşünülen bir anket çalışması uygulandı. Bu öğretmen ve aday öğretmenlerin bir kesimi ile de birebir görüşmeler yapıldı. Yöneltilen sorulara verilen cevaplar kayıt cihazı ile kaydedilip, deşifre edildi. Çalışmada elde edilen verilerin ileri analizleri sonuçlandırılıp, ülkemizde uygulanması uygun görülen ölçme ve değerlendirme sistemi tartışmaya açıldı. ABSTRACT Nowadays, the place and importance of education is an undeniable truth. Because, mathematical knowledge and education that an individual has acquired have great importance, because it directly affects the scientific studies and also the technological, economic and social life. Consequently the search on the contribution to the success of student, of the measurement and evaluation, which is one of the elements of mathematics in the course of education and the development of new models for our country have been designed as aims of the Doctoral work being carried out. As a first step, the studies that have been done on assessment and assessment tools for mathematics education and education in general have been examined and discussed. Then a survey has been applied to some mathematics teachers who work in Izmir at several secondary schools and also to several candidates that have been final year students at Dokuz Eylül University, Faculty of Education of Buca, in the branch of Mathematics Teaching, which has been thought to bring in view their opinions. Interviews have been held with some of these teachers and teacher candidates. The answers to these questions have been recorded by using a tape recorder and then decoded. As a last step of this study, the analysis of the data obtained has been done and the applicable assessment and evaluation of the system considered to be applicable in our country has been suggested.
Collections