İlköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde öğrenme paketi kullanımının öğrencinin başarısına, tutumuna ve yaratıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim Üçüncü Sınıf Hayat Bilgisi Dersinde Öğrenme Paketi Kullanımının Öğrencinin Başarısına, Tutumuna ve Yaratıcılığına Etkisi Şahin DÜNDAR Bu araştırmada Hayat Bilgisi dersinde öğrenme paketi kullanımı, geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırılarak; öğrenme paketi kullanımının öğrencilerin başarısı, Hayat Bilgisi dersine yönelik tutumları ve yaratıcılıkları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma, Edirne ili Şükrüpaşa İlköğretim Okulunda deney grubunda 34, kontrol grubunda 38 ilköğretim 3. sınıf öğrencisiyle 2002-2003 öğretim yılında 18 Şubat- 14 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler, 15 dakikalık Döner Levha - Teyp Kaydı eşleştirmeli, 14 dakikalık Tepegöz Saydamları - Teyp Kaydı eşleştirmeli ve 18 dakikalık PowerPoint öğrenme paketleri ile işlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Başarı Testleri`, `Hayat Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği`, `Torrance Yaratıcı Düşünce Testi` ve ` öğrenme Paketi Görüş Belirleme Anketi` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 10.0 paket programı kullanılarak, veriler üzerinde t testi yapılmış ve tek yönlü 0.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırmanın başlıca bulguları aşağıda verilmiştir: 1. Deney grubunda, dersler Döner Levha - Teyp Kaydı ve Tepegöz Saydamları - Teyp Kaydı eşleştirmeli öğrenme paketi ile işlendiğinde, deney grubu ve kontrol grubunun başarı sontesti puanlan arasında, deney grubu sontest basan puanı lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak, PowerPoint öğrenme paketi ile işlenen derslerde, deney grubu basan sontest puanı ile kontrol grubu basan sontest puanı arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.XV 2. Ünite sonunda, derslerin Döner Levha - Teyp Kaydı, Tepegöz Saydamları - Teyp Kaydı eşleştirmeli ve PowerPoint öğrenme paketleri ile işlendiği deney grubu ile kontrol grubunun Hayat Bilgisi dersine yönelik tutum sontesti puanlan arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 3. Ünite sonunda, derslerin Döner Levha - Teyp Kaydı, Tepegöz Saydamları - Teyp Kaydı eşleştirmeli ve PowerPoint öğrenme paketleri ile işlendiği deney grubu ile kontrol grubunun yaratıcılık sontesti puanlan arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 4. Deney grubu öğrencilerinin Döner Levha - Teyp Kaydı, Tepegöz Saydamları - Teyp Kaydı eşleştirmeli ve PowerPoint öğrenme paketleri hakkındaki görüşleri olumlu bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: İlköğretim, Hayat Bilgisi Dersi, Öğrenme Paketi, Basan, Tutum, Yaratıcılık The Effects of the Usage of Learning Packages on the Achievement, Attitude and Creativity of the Third Year Pupils in Science Courses Şahin DÜNDAR In this research, the usage of the learning package is compared with the traditional teaching method in Science Course. The effects of the usage of the learning package on achievement, attitude towards Science Course and creativity were tested. This research was applied with 34 pupils of the experimental group and 38 pupils of the control group of the third year pupils between January 18 and March 14 during the 2002-2003 academic year in the Şükrüpaşa Primary School in Edirne, Turkey. In the experimental group, courses were taught by the flip chart + tape record for 1 5 minutes, transparencies of overhead projector + tape record for 14 minutes and PowerPoint learning packages for 18 minutes, in the control group, they were taught by the traditional teaching method. In research, `Achievement Tests`, `Attitude Scale of Science Course`, `Torrance Creative Thinking Test` and ` Questionnaire about the Pupils' Opinions towards Learning Package` were used to gather the data. t test was applied on data by using SPSS 10.0 in analyzing the data which were collected and 1 -tailed 0.05 level of significance was taken into account. The main findings of this research are as follows: 1. When the courses were taught by the flip chart + tape record and the transparencies of overhead projector + tape record learning packages in the experimental group, there is a significant difference in favor of the experimental group between the achievement post-test score of the experimental group and the achievement post-test score of the control group. However, when the courses were taught by the PowerPoint learning package in theXV11 experimental group, there is no signifcant difference between the achievement post-test score of the experimental group and the achievement post-test score of the control group. 2. At the end of the unit, there is a significant difference in favor of the experimental group between the Science Course attitude post-test score of the experimental group who were taught by the flip chart + tape record, transparencies of overhead projector + tape record and PowerPoint learning packages and Science Course attitude post-test score of the control group. 3. At the end of the unit, there is no significant difference between the creativity post- test score of the experimental group who were taught by the flip chart + tape record, transparencies of overhead projector + tape record and PowerPoint learning packages and the creativity post-test score of the control group. 4. The experimental group had positive opinion about the flip chart + tape record, transparencies of overhead projector + tape record and PowerPoint learning packagesKey Words: Primary Education, Science Course, Learning Package, Achievement, Attitude, Creativity
Collections