Öğretmenlerin öz-yeterlilik algıları ve sınıf-içi iletişim örüntüleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın Başlığı: İlköğretim Öğretmenlerinin Öz-yeterlilik Algılan ve Sınıf- içi İletişim Örüntüleri Araştırmacı İsmi : Umut KAPICI ZENGİN Özetin Ana Hatları : Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin öz- yeterlilik algıları, bu algıların öğretmenlerin cinsiyeti, kıdemi, yaşı ve sınıf-içi iletişim örüntüleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırma Batman il sınırları içerisinde yer alan 28 ilköğretim okulunda görev yapan 508 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir, örnekleme alınan okullar tabakalama yöntemi ile seçilmiştir. Bu araştırmanın verileri, Öğretmen Görüşleri Ölçeği ve Sınıf-içi İletişim Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde, Ortalama, Standart Sapma, Frekans, Yüzde, t-Testi, Varyans Analizi, Scheffe Testi ve İki Yüzde Arasındaki Farkın Anlamlılık Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin öz-yeterlilik algılarının öğretmenin yaşına ve branşına göre önemli farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. Sınıf-içi gözlemler sonucunda genel olarak, öz-yeterlilik algılan yüksek olan ilköğretim öğretmenlerinin sınıfta daha olumlu davranışta bulundukları belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler : Öz-yeterlilik Algılan, Öğretmenlerin Öz-yeterlilik Algıları, Sınıf-içi İletişim. VI ABSTRACT Title : Elementary Teacher's Self-Efficacy and Classroom Patterns Communication Name : Umut KAPICI ZENGİN The purpose of this study is, to investigate self-efficacy perceptions of the elementary teachers, and the relations between such perceptions and gender, superiority, age and intra-class communication ability of the teachers. The study was realized among 508 teachers working in 28 elementary schools within boundaries of Batman province. Level classification method was used for intra-class communication scale. Data for this study were collected by means of teacher's comments scale and intra- class communication scale. For analyses of quantification data of the study, we used average, standart deviation, frequency, percentage, t-test, variance analysis, scheffe test and test of meaningfulness of difference between two percentages. As the consequence of the study, it was found that self-eficacy perceptions of the teachers exhibit significant differences depending on the age and the branch of teachers. As the result of intra-class supervisions, it was detected that the teachers with high- level perception of self efficacy behave more affirmative in class. Key Words : Self-efficacy, Teacher's Self-efficacy, Classroom Communication.
Collections