İşbirlikli öğrenmenin İngilizce öğretimindeki sürekli ve durumluk kaygı ile erişi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ``LşbirlikJi öğrenmenin yabancı dil öğretiminde öğrencilerin sürekii-durumluk kaygılarına ve erişilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir İli, Kiraz İlçesi, İğdeli İlköğretim Okulu 5. sınıfında, 2002-2003 Eğitim-Öğretim yılında okumakta olan 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır. 18 öğrenciden oluşan deney grubuna İşbiıiikli Öğrenme Tekniklerinden Birlikte Öğrenme Tekniği, 22 öğrenciden oluşan kontrol grubuna Geleneksel Öğretim Yöntemi uygulanmıştır. Araştırma verileri geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan a) İngilizce dersi başarı testi, b) Sürekli Kaygı Ölçeği, c) Durumluk Kaygı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Kontrol guruplu öntest, sontest deseninin uygulandığı araştırmada, araştırmanın ilk ve son haftalarında `İngilizce Dersi Başarı Testi`, dördüncü haftasında `Sürekli Kaygı Ölçeğe`, son haftada sontest sınavında hemen önce `Durumluk Kaygı Ölçeği` kullanılarak veriler elde edilmiştir. Grupların karşılaştırılmasında tek yönlü varyans çözümlemesi, iki yönlü varyans çözümlemesi, t- testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda İşbiriikli Öğrenme Yöntemi' nin öğrencilerin erişleri ve durumluk kaygıları üzerinde Geleneksel Öğretim Yöntemine göre, anlamlı derecede etkili olduğu bulunurken; Sürekli kaygı düzeyleri üzerinde ve cinsiyet etkeni bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar Sözcükler: İşbiriikli Öğrenme, Sürekti-Durumluk Kaygı, Erişi vra ABSTRACT This study,`Effects of Cooperative Learning on Students' Achievements and Trait-State Anxiety in Teaching English`, has been carried out on to 5th graders at İğdeli Elementary School, Kiraz, İZMİR Pre-test and post-test design was used for research. The Learning Together Technic was used in the experimental group, including 10 females, S males, and Traditional Method in the control group, including 8 females, 14 males during a period of eight weeks. The data for the research were collected with `English Achievment Test` and `Trait-State Anxiety Scale`. In the first and last weeks, The English Achievement Test; in the fourth week Trait Anxiety Scale; before the post-test State Anxiety Scale administered in this research. Mean, t-test, One-Way ANOVA, Two-Way ANOVA, Mann-Whitney U Test were applied for the analyses of the data. It was found that Cooperative Learning is significantly more effective on students' achievments and state anxiety than traditional techniques, and those effects do not differ according to students' gender. Key Words: Cooperative Learning, State-Trait Anxiety, Student Achievment
Collections