Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi bünyesinde bulunan Sanat Eğitimi Danışma ve Program Geliştirme Kurulu`nun önemi ve işlerliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ` Anadolu Güzel Sanatlar Lisesinde Bulunan Sanat Eğitimi Danışma ve Program Geliştirme Kurulu'nun önemi ve işlerliği`ni saptamak üzere yapılmış bir araştırmadır. Tarama modeli ile yapılan bu araştırma; örnekleme giren Avni Akyol AGSL, Ankara AGSL, Bursa AGSL, Eskişehir AGSL, Işılay Saygın AGSL, Kütahya AGSL, Bolu AGSL yöneticileri ( 14) ile yapılmıştır. Veriler, Kapalı Uçlu ve Açık Uçlu ölçeğine göre hazırlanmış anketler ve görüşme aracılığı ile toplanmıştır. Anket uygulamalarına göre frekans dağılımı çıkarılmıştır. Bu dağılım tablolar halinde ifade edilmiştir. Tablolar metin halinde yorumlanmıştır. Kapalı uçlu sorularda, çoktan seçmeli ve ` evet`, ` hayır`, `başka( belirtisiz)` seçenekleri ile durum değerlendirmesi yapılmıştır. Öğretim üyeleri ile yapılan mülakatta, öğretim üyeleri kurulun işlerliği, önceki ve günümüz uygulamaları hakkında bilgi ve tecrübelerini soru-cevap yöntemi ile aktarmışlardır. Güzel Sanatlar eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının ` arka bahçesi` olarak görülen AGSL ile bu yükseköğretim kurumlarının, sanat eğitiminin bütünselliği bakımından işbirliği içinde olması gereklidir. Bunu sağlayacak birim SEDGGK'dur. Kurul, okul yöneticisi, alan dersi öğretmenleri ve öğretim üyelerinden oluşur. Kurulun görev ve sorumlulukları, eklerde verilen yönetmeliklerde gözlendiği gibi değişiklik gösterir. SEDPGK'nun önemi ve işlerliğinin sorgulandığı bu araştırma ile kurul tanıtılmış, AGSL içindeki durumu ortaya konmuştur. Ayrıca; ilki 1989 yılında açılan, günümüzde sayılan 48'e ulaşan AGSL'nin günümüzde ne durumda olduğu ve Güzel Sanatlar Liseleri düzeyinde Sanat Eğitiminin ne durumda bulunduğu, Sanat Eğitiminde daha küçük yaş seviyesinde branşlaşmanın sağlayacağı yararlar tartışılmaya çalışılmıştır. xii ABSTRACT This research was conducted to determine the significance and the necessity of the Fine Arts Education Counselling and Curriculum Development Committee (FAECCDC) in the Anatolian Fine Arts High School ( AFAHS). The sample for the survey-type research consisted of the administrators (n=14) of Avni Akyol AFAHS, Bursa AFAHS, Eskişehir AFAHS, Işılay Saygın AFAHS, Kütahya AFAHS and of Bolu AFAHS. The data for the research were collected through Open-Ended and Closed-Ended Questionnaires and through interviews. Frequency distribution have been generated from the data. The distribution was displayed in the form of tables, and the tables were analyzed verbally. Status study was made through multiple choice, yes-no-other questions in the closed-ended questionnaires. Faculty members gave information about what they knew and their experiences about the necessity of the committee and the past and present applications in the interviews. The higher education institutions of fine arts must cooperate with AFAHS, considered as the backyard of those institutions, to establish the continuity of fine arts education. The unit to realize this goal is FAECCDC. The committee consists of the school administrator, teachers and faculty members in the field of fine arts. The duties and responsibilities of the committe are of a wide range as in the regulations attached to this research. The committe is introduced in this research in which the significance and the necessity of FAECCDC has been analyzed, and its status in AFAHS has been illustrated. In addition, the present situation of AFAH schools, the first of which was opened in 1989, and the number of which is 48 now, has been analyzed elaborating on the situation of fine arts education; and the advantages of majoring in specific fields at earlier ages have also been discussed. XUl
Collections