İlköğretim ikinci kademe resim-iş eğitiminde karşılaşılan temel sorunlar üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıu ÖZET Bu araştırma, Izmir il merkezi ve merkez dışı ilçelerindeki ilköğretim ikinci kademe resim-iş eğitiminde karşılaşılan temel sorunlara ilişkin resim öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma için hazırlanan 41 maddelik anket 2002-2003 öğretim yılında izmir ilindeki 4 özel, 176 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 180 resim öğretmenine uygulanmıştır. SPSS analizi sonucu anketin güvenirliliği 0.87 bulunmuştur. Veriler aritmetik ortalama, standart sapma halinde tablolaştırılmıştır. SPSS faktör analizi sonucunda 6 faktör grubu ortaya çıkmıştır. 1 - Öğretim Programlan 2- Dersin Gerekliliği 3- Öğretim Ortamı 4- Öğretim Yöntem ve Teknikleri 5- Öğretim Olanakları 6- Okul yönetimi ve Öğretmen Verilen yanıtların ilköğretim resim öğretmenlerinin cinsiyet, kıdem, mezun olduğu fakültenin bulunduğu iller, çalıştığı kurum, çalıştığı kurumun bulunduğu ilçe değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu araştırmada resim öğretmenlerinin sorunlara ilişkin görüşleri alt problemlere göre aşağıdaki bulgular elde edilmiştir.. İlköğretim öğretmenlerinin Öğretim Programlan alt faktöründeki `Resim-İş derslerinde öğrencilerin düzeylerine göre farklı etkinlikler yapılmaktadır.` maddesi %61 düzeyinde,. Dersin Gerekliliği alt faktör grubunda `Veliler, resim-iş derslerinin ileride çocuklarının işine yaramayacağını düşünmektedir.` maddesi %45 düzeyinde,. Öğretim Ortamı alt faktör grubunda `Resim çalışması için sınıfın/atölyenin ışık ve aydınlatması yeterli değildir.` maddesi %48 düzeyinde,. öğretim Yöntem ve Teknikleri alt faktör grubunda `Resim-İş dersini işlerken öğretmen işbirlikli öğretim yöntemini kullanmaktadır.` maddesi %75 düzeyinde,. Öğretim Olanakları alt faktör grubunda `Okulda resim dersleri ile ilgili internet olanakları bulunmamaktadır.` maddesi %69 düzeyinde,IX. Okul Yönetimi ve öğretmen alt faktör grubunda ise `Resim-İş dersinde yapılan çalışmaların sergilenmesi için okulda uygun bir yer bulunmaktadır.` maddesi %64 düzeyinde, sorun oluşturduğu görülmektedir.. Resim öğretmenlerinin cinsiyetlerine, kıdemlerine, mezun olduğu fakültenin bulunduğu illere göre resim dersinin sorunlarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.. Resim-İş öğretmenlerinin çalıştığı kurum ve çalıştığı kurumun bulunduğu ilçelere göre resim-iş dersinin sorunlarına ilişkin görüşleri arasında tüm faktör gruplarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. SUMMARY The purpose of this research is to reflect the views of art teachers on the main problems encountered in teaching art to those at the second stages of primary schools ( i.e. 6, 7 and 8. grades) in Izmir metropolitan city and its towns. The 41 -item-inquiry prepared for the research has been applied to 180 art teachers employed at 4 private and 176 state schools in Izmir during the education year of 2002-2003. According to the results of SPSS analysis, the reliability of the inquiry has been proved to be 0.87. The data have been displayed at tables as arithmetic average and standard deviation. 6 factor groups have been obtained as a result of SPSS factor analysis; 1- Teaching Programs 2- The Necessity of the Lesson 3- Teaching Conditions 4- Teaching Methods and Techniques 5- Teaching Facilities 6- School Management and Teacher Whether the given answers display meaningful differences according to variables, such as primary school art teachers' gender, seniority, the city in which the faculty they graduated from is, the institution they are employed at and the city in which the institution is have been examined. In this examination, the below findings have been obtained related to the views of art teachers concerning the problems.. In the sub-factor group of primary school teachers' Teaching Programs, the item `In art classes, there have been various activities according to students' levels` gained 61%.. In the sub-factor group of The Necessity of the Lesson, the item `parents think that art lessons will not be any use to their students in the future` gained 45%.. In the sub-factor group of Teaching Conditions, the item `The light and illumination of the class/workshop are not enough fro art studies` gained 48%.. In the sub-factor group of Teaching Methods and Techniques, the item `The teacher makes use of cooperative teaching methods in art classes` gained 75%.. In the sub-factor group of Teaching Facilities, the item `There are no internet services related to art classes` gained 69%.XI. In the sub-factor group of School Management and Teacher, the item `A convenient place is available at school to exhibit the works produced in art classes` gained 64%.. No logical difference has been observed related to the problems of art lessons according to teachers' gender, seniority and the city in which the faculty teachers graduated from is.. A rational difference has been recorded related to the problems of art lessons according art teachers' place of employment and the towns where the institution is.
Collections