The Social and historical features in Arthur Miller`s the Crucible and the ways followed in teaching this particular play
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Arthur Miller' in The Crucible Adlı Eserindeki Toplumsal ve Tarihi Özellikler ve Bu Oyunun Öğretiminde İzlenen Yöntemler Ayça Kutlu Arthur Miller yirminci yüzyılın ileri gelen oyun yazarlarından biri kabul edilmektedir. Bu tez, yazarın en çok bilinen eserlerinden biri olan The Crucible üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu çalışmada, söz konusu eseri toplumsal, tarihi açılardan incelemek ve bu eserin öğretiminde uygulanabilecek yöntemler üzerinde yoğunlaşmak amaçlanmaktadır. Giriş bölümünde, tezin bölümleriyle ilgili genel bir bilgi verilmektedir. Yazar ve Kitap bölümü Artur Miller'ın yaşam ve yazım yaşamını içermekte, 1950 ve 1690 yılları Amerika'sı konusunda bilgi vermektedir. The Crucible'daki Önemli Noktaların İncelenmesi başlıklı üçüncü bölümde, yorumlarıyla birlikte oyundaki bölümlerin özeti ve karakterler hakkında bilgi verilmektedir. Arthur Miller'ın söz konusu oyunu yazmasındaki nedenlere ve 1690'lı yıllardaki olaylarla, 1950'li yıllardaki olaylar arasındaki ilişkilere de bu bölümde değinilmektedir. Tezin Drama Öğretimi başlıklı dördüncü bölümü, drama ve drama öğretimine ilişkin gerekli bilgileri içermektedir. Tezin beşinci bölümü olan Oyundan Bir Bölümün Örnek Olarak Öğretimi, vurgulanan yöntemlerin uygulanmasıyla hazırlanan, oyunun bir bölümünün öğretimine yönelik ders planlarını kapsamaktadır. Sonuç bölümünde ulaşılan sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. Yaşadığı zamanın toplumsal etkileri Arthur Miller'ın söz konusu eseri yazmasına neden olmuştur. Oldukça açıktır ki, drama sınıflarında bir oyun seçilerek, dile dair gerekli becerileri etkili bir şekilde öğretmek mümkündür. Anahtar Sözcükler: Salem cadıları-Salem duruşmaları-Drama-Drama Öğretimi iv ABSTRACT The Social and Historical Features in Arthur Miller's The Crucible and the Ways Followed in Teaching This Particular Play Ayça Kutlu Arthur Miller is regarded as one of the leading playwrights of the twentieth century. This dissertation focuses on one of his well-known works, namely The Crucible. It is aimed to analyze this play in terms of social and historical features and to focus on the methods in teaching of this play. In Introduction, general information on the parts of the thesis is given. The Writer and the Book consists a brief summary of Arthur Miller's life and his writing career and information about America in the 1950s and in the 1690s. The third part called Analyzing the Main Points in The Crucible gives a summary of the play with the comments on the acts and information on the characters. The reasons for Arthur Miller's writing this play and the interaction between the events in the 1690s and the 1950s of America are presented in this part, too. The fourth part of the thesis entitled Drama Teaching includes necessary information concerning drama and drama teaching. The fifth part of the thesis entitled Teaching an Act of the Play as an Example includes lesson plans of one act of the play which are prepared by applying the teaching strategies that are emphasized in this study. In Conclusion, the results and suggestions are emphasized. Social features of his time caused Arthur Miller to write this play and he derived the analogies from history. It is also crystal clear that choosing a play and teaching necessary skills of a language in an affective way are possible in drama classes. Key Words: Salem witches-Salem trials-Drama-DramaTeaching
Collections