Buluş stratejisi ile fen öğretimi: Yaşamımızı etkileyen manyetizma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IX ÖZET Buluş Stratejisi ile Fen Öğretimi: Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma Hilal Aktamış (Aşkar) Çağımızda her geçen gün yeni teknolojiler üretilmekte ve varolan bilgilere yeni bilgiler eklenmektedir. Gittikçe artan bu bilgi yığınını öğrencilere aktarma yoluyla öğretmemiz imkansız hale gelmektedir. Bu nedenle öğrencilere bilgi aktarmayı bırakıp, bilgiye ulaşma becerilerini kazandırmak temel alınmalıdır. Yeni (2001) İlköğretim Fen Bilgisi programı da öğrencilerin yaparak-yaşayarak ve zihinsel becerilerini kullanarak bilgiye ulaşmalarına, küçük buluşlar yapabilmelerine yardımcı olacak aktif öğretim yöntem Ve teknikleriyle kullanılabilecek, öğretim materyallerinin geliştirilmesini ve kullanılmasını önermektedir. Bu çalışmada; programın genel amaçlan doğrultusunda, yapılandırmacı öğrenme anlayışı, öğrenci merkezli öğretim ve buluş stratejisine uygun olarak, 8. sınıf Fen Bilgisi dersinin `Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma` ünitesi için öğretme ve öğrenme materyali hazırlanarak, uygulanmıştır. Uygulamada; İzmir ili Karşıyaka ilçesi İmbat İlköğretim Okulundan seçilen 30 kişilik bir deneme sınıfına öğrencilerin bilgiye ulaşmalarına yardımcı olacak buluş stratejisine uygun çeşitli öğretim materyalleri (örnek olay, analoji, oyun, deney, benzetişim, kavram haritası ve model) hazırlanarak buluş stratejisine uygun öğretim yöntem ve teknikleriyle ve 30 kişilik bir kontrol sınıfına ise geleneksel yöntemlerle öğretim yapılmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba da çoktan seçmeli basan testi, kısa yanıtlı yazılı sınav, Fen Bilgisi dersi tutum ölçeği ve duyuşsal davranış ölçme testi uygulanmıştır. Ayrıca her iki gruptan 6 şar öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda Fen Bilgisi dersi `Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma` ünitesi, yapılandırmacı kurama ve buluş stratejisine uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim yapıldığında öğrencilerin öğrenme ve basan düzeylerinin arttığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Buluş stratejisi, Yapılandırmacı (constructivist) kuram, fen öğretimi, materyal geliştirme, öğrenci merkezli öğretim. v-/ ABSTRACT Discovery Approach in Science Education: Magnetism Effecting Our Lives Hilal Aktamış (Aşkar) In our age, new technologies are produced and new knowledge are added to the old ones every passing day. As a result it gets quite impossible to teach those by means of just transferring. For this reason we should stop teaching by transferring the knowledge but base teaching to make the students have the skills to reach the knowledge. The new Primary Science Education Curriculum (ruled in 2001) also offers using and developing of teaching materials helping students use their mental skills while reaching the knowledge, to make little discoveries by using active teaching methodologies and technologies. In this study, the teaching and learning materials for 8th grade science unit of `Magnetism Effecting Our Lives` are prepared and applied regarding the student centered teaching and discovery approach by viewing the general aims of the mentioned science curriculum. In this study, the experimental group (N=30) and control group (N=30) were chosen among İmbat Primary School in Karşıyaka in İzmir. The experimental group was taught by using various teaching materials (case, analogy, game, experiment, simulation, concept map and model) whereas the control group was taught traditionally. Before and after the study both groups were given multiple choice achievement test, short answered exam, science attitude scale test, unit attitude scale test and observation form. In addition to these, an interview was conducted over six students randomly selected from each group. The collected datas were analysed statistically. As a result this study showed that when 8th grade science unit `Magnetism Effecting Our Lives` is taught according to the constructivist theory and the discovery approach with the teaching methods and techniques there is an increase in the science achievement level of students. Key Words: Discovery approach, constructivist theory, science teaching, material preparing, student centered teaching.
Collections