Buca Eğitim Fakültesi`nde görev yapan öğretim üyelerinin yeniden yapılanma süreci içerisinde öğretmen yetiştirmeye ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Buca Eğitim Fakültesi'nde görev yapan öğretim üyelerinin Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılanması çerçevesindeki öğretmen yetiştirmeye ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2002-2003 öğretim yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi'nde gerçekleştirilmiştir. Bu fakültede çalışan 109 öğretim üyesi araştırmanın evrenini, 27 öğretim üyesi ise örneklemini oluşturmaktadır. Bu araştırmada bilgi toplama aracı olarak` Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde Görev Yapan Öğretim Üyelerinin Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Sürecine ilişkin Görüşleri'ni içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada kullanılan veriler, konu ile ilgili literatürün incelenmesi sonucunda, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmada tüm deneklere Görüşme Formu'nda yer alan sorular araştırmacı tarafından aynı anlamı çağrıştıracak şekilde sorulmuştur. Araştırmada altı alt problem yanıtlanmaya çalışılmış ve verilerin analizinde nitel veri analiz yöntemlerinden `içerik analizi` kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları aşağıdaki gibi özetlenebilir: 1. Eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması sürecinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesinde görev yapan ve araştırmanın örneklemini oluşturan öğretim üyelerinin büyük çoğunluğunun (% 85.18) görüşlerinin alınmadığı anlaşılmıştır. 2. Yeniden Yapılanma Modeli ile yapılanların Türkiye koşullarını bilmeyen, uzmanlıkları bile tartışma konusu olan yabancılar tarafından hazırlanan, akademik kurullarda bile tartışılmadan, eğitimcilerimizin görüşü bile alınmadan, tepeden inme bir biçimde ortaya çıktığı anlaşılmaktadır. 3. Öğretim Üyelerinin büyük çoğunluğu (% 74.07) fakültede kullanılan eğitim ve öğretime ilişkin kaynakları (araç-gereçleri) yetersiz bulmuşlardır. vıYeniden Yapılanma Modelinin uygulanmasında, Milli Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurumu arasında yeterli düzeyde diyalog kurulamadığı anlaşılmaktadır. Öğretim üyelerinin büyük çoğunluğu (% 85.18) Yeniden Yapılanma Modelinde, genel kültür derslerinin eğitim programından kaldırılmasının uygun olmadığı ve genel kültür derslerinin alan derslerinden daha önemli olduğu görüşündedirler. Alan bilgisi ve formasyon derslerinin birlikte alınması konusunda öğretim üyelerinin büyük çoğunluğu (% 81.48) derslerin birlikte alınması görüşünü paylaşmaktadırlar. vıı ABSTRACT Through this research, the thoughts of the instructors of Buca Education Faculty on the guestion of teachers training related to the reconstruction of education faculties have been worked to be defined. The survey has taken place at Dokuz Eylül University, Buca Education Faculty through the education years of 2002-2003. 109 instructors who work at this faculty, constitute the universe and 27, constitute the pattern of the reserach. In this research half constructed negotiation form which includes the thoughts of the instructors working at Dokuz Eylül Üniversty, Buca education Faculty, about the processof reconstruction of education faculties have been used.The findings used in this researchhave been possessed as a consequence of examining the literaturerelated to the subject matter, with face-to-face negotiations and half constructed negotiation form prepared by the researcher.In the survey, the questions prepared in negotiation form were askedby the researcher to the testers, associating thesame meanings. In the survey, six sub-problem were tried to be responded and through the analysis of the findings, 'content analysis', one of the qualitative finding analysis methods, was used. The findings of the reserarch can be summarized as folloving. 1) It is understood that the thoughts ofthe majorty of the instructors ( 85.18) who constitute the testers of the research and who have positions at Dokuz Eylül Üniversty, Buca education Faculty, have not been questioned in the process of the reconstruction of the education faculties. 2) It is found out that the things made with the reconstruction pottern have apperared at random and it was prepared by the people who are unawere of the conditions in Turkey, whose specialties are in controverstry, without being discussed in acedemic committiees nor consulting to the academicians. 3) The majorty ofthe instructors ( % 74.07) have attained the resources ( materials) in relation with teaching and education as insufficient. 4) It is understood that in the practice of the reconstruction pattern, a sufficiest negotiation between the Institution of High Instruction and National Education Mimistry wasn't held. vm5) The majorty ofthe instructors (%85.18) comtemplate that general knowledge courses are more important than the coursesofthe field itself and it is not approprite to remove the courses of grneral knowledge from the instructional schedule. 6) The majory ofthe instructors (%81.48) share thesame idea that taking the course together would be of benefit, of the matter in taking the coursestraining education and field knowledge together. IX
Collections