İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin rasyonel sayı kavramını algılamasında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN RASYONEL SAYI KAVRAMINI ALGILAMASINDA KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Canan TEZCAN Günümüzde matematik öğretiminin eğitim sürecindeki yeri ve önemi büyüktür. Nitelikli bireylerin yetiştirilmesinde matematiğin eklemeleri oldukça çoktur. Çünkü matematik öğretimi hayat boyu karşılaşılacak problemlerin çözümüne ortam oluşturmakta ve soyut düşünebilme yeteneği kazandırmaktadır. Matematik, yığılmalı bir bilim dalıdır. Dolayısı ile bireyin eğitiminin ilk yıllarında matematik öğretimi sağlam temellere oturtulamazsa, ileriki yıllarda o bireylerden matematik öğrenimi alanında basan beklenemez. Bu düşüncelerle, matematik öğretimi sürecinde rasyonel sayılar konusunda karşılaşılan kavram yanılgıları ve bu yanılgıları giderebilmek için uygulanabilecek yöntemler,çözüm önerileri, yürütülmekte olan yüksek lisans çalışmasının amacı olarak tasarlandı. İlk aşamada genel olarak eğitimde ve matematik öğretiminde karşılaşılan kavram yanılgılarına ve giderilme yollarına ilişkin daha önce yapılmış olan çalışmalar incelendi ve değerlendirildi. Daha sonraki aşamada ise; ilköğretimde görev yapan bazı matematik öğretmenleri ile nitel görüşmeler yapılarak; ilköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin rasyonel sayılar konusunda yanılgıya düştükleri kavramlar tespit edildi. Daha sonra elde edilen verilerden yararlanarak ilköğretim matematik müfredat programında belirtilen amaç ve davranışları kapsayan 30 soruluk çoktan seçmeli basan testi 97 öğrenci üzerinde uygulandı. Yapılan pilot çalışma sonucunda testin güvenirlik katsayı 0,83 olarak bulundu. Yapılan madde analizi sonunda 30 soruluk test, güvenilirliği düşük çıkan bir soru çıkartılarak 29 soruya indirildi ve uygun hale getirildi. Yanıtlara göre frekans tablosu hazırlandı ve yorumlandı. Sonuçlara bağlı olarak olası yanılgı nedenleri belirlenmeye çalışıldı. Daha sonra bu yanılgıların giderilmesine yönelik çözüm önerilerinde bulunabilmek için Uşak ilindeki bir ilköğretim okulunda aynı öğretmene ait ikiVI farklı 8.sınıf öğrencilerinin birinci dönem matematik not ortalamaları baz kabul edilerek, grupların ortalamaları arasında bir anlamlılık olmayacak şekilde, öğrenciler kontrol ve denek grubu olarak iki gruba ayrıldı. Bir gruba etkinliklerle, çalışma yapraklarıyla, diğer gruba da klasik öğretim yöntemiyle ders anlatıldı. Ve tekrar ilköğretim matematik müfredat programında belirtilen amaç ve davranıştan kapsayan 25 soruluk çoktan seçmeli test uygulandı. Çalışmalarda elde edilen verilerin analizleri sonuçlandırılıp, kavram yanılgılarının ortadan kaldırılması için yapılabilecek çözüm öneriler tartışmaya açıldı. Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Öğrenme, öğretim Yöntemleri, Kavram Yanılgıları vıı ABSTRACT DETERMINING THE DIFFICULTIES THAT 8th CLASS PRIMARY SCHOOL STUDENTS ENCOUNTER IN PERCEIVING THE CONCEPTION OF THE RATIONAL NUMBER AND THE SOLUTION PROPOSALS Canan TEZCAN Nowadays teaching mathematics has a great importance in educational period. Mathematics has quite a lot additions while training qualified individuals. Because teaching mathematics helps the solutions of the problems that will be encountered throughout the life and obtains abstraction behaviour. If teaching mathematics can't be set in a strong basis in individual's first years of education, success in mathematical education can't be expected from that individual for the following years. With these thoughts, during teaching mathematics period, misconceptions which are seen in the subject of rational numbers and the methods which can be carried out to remove these misconceptions were planned as a goal of solution proposals carried out for MA studies. At first step, the studies that were done formerly for the misconceptions encountered in education and teaching mathematics in general and the ways to be removed, were examined and evaluated. At the next step, the concepts that the students who are in eighth class level in elementary education make a mistake on the subject of rational number were determined by discussing qualitatively with some mathematics doing a job in Elementary Education. Later, utulizing from the datums gained multiple-choice with 30 quastions success test contained the aims and behaviours that were in mathematics cirriculum of Elemantary Education was applied on 97 students. As the result of the pilot test, the reliability confident of test was found 0,83. At the result of analyse the test with 30 question was reduced and it had 29 questions and it was improved. According to the answers the frequency schedule was prepared and interpreted. Dealing with the result, the reasons of probable mistake was tried to be determined. Later, taking the maths grades averages in the Wvm first term of two different 8th classes in Dülgeroğlu Secondary School belonging to the same teacher were divided into two groups as control and tested ones by not having any apparent difference in their levels between that two groups. This method was used in order to propose the solution to remove this mistakes. Students at the same level in a school were divided into two groups as a control and tested. One of the groups was taught with activities and worksheets and the other group was taught with direct method. And again multiple-choice with 25 question test containing the aim and behaviours that were explained in mathematic cirriculum of Elemantary Education was applied. The analysis of the datums that were held by studying brought to a conclusion and feasible solution suggestions were discussed to remove the concept errors. Keywords: Mathematics Education, Learning, Teaching Methods, Missconseptions
Collections