Aktif öğrenmenin yüklemeler, başarı ile hatırda tutma üzerindeki etkileri ve öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aktif Öğrenmenin Yüklemeler, Basan ile Hatırda Tutma Üzerine Etkileri Ve öğrenci Görüşleri Filiz ÇULLU Bu araştırmanın amacı, Aktif Öğrenmenin Sosyal Bilgiler dersi başarısı, hatırda tutma, öğrenci basan yüklemeleri üzerindeki etkileri ve Aktif Öğrenme uygulamaları hakkındaki öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırma, 2002-2003 öğretim yılı I. Döneminde, MEB'e bağlı resmi bir ilköğretim okulunun iki 7. sınıf şubesinde uygulanmıştır. Deney grubunda Aktif Öğrenme yöntem ve teknikleri, Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Araştırmanın verileri deneysel işlemlerden önce ve sonra uygulanan `İstanbul'un Fethi ve Sonrası` ünitesi ile `Avrupa'da Yenilikler` ünitesine ait Basan Testleri ve Klasik Sınavları, Öğrenci Yüklemeleri Ölçeği ve görüşme kayıtlan kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Bağımlı t testi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1. Aktif Öğrenme yöntem ve teknikleri Sosyal Bilgiler dersinde öğrenci başarısını arttırmada daha etkilidir. 2. Aktif Öğrenme yöntem ve teknikleri daha kalıcıdır. 3. Aktif Öğrenmenin uygulandığı sınıfla, geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı sınıf arasında basan ve başarısızlık yüklemelerinde farklılık bulunmuştur. 4. Aktif Öğrenme çalışmalarına katılan öğrenciler çalışma öncesi dersi heyecanla beklemiş ve çalışma sırasında uygulamalara neşeli, istekli bir şekilde katılmışladır. Birlikte yardımlaşarak daha iyi öğrendiklerini ve gösterdikleri başarıların kendilerine olan saygılarım arttırdığını dile getirmişlerdir. Öğrenciler Aktif Öğrenme çalışmalarının öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve hızlandırdığı; işbirliğini, grupla çalışmayı, paylaşmayı öğrendikleri ve arkadaşlarını daha yakından tanıma olanağı bulduktan görüşündedirler. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Aktif Öğrenme, Basan ve Yüklemeleri XIV The Effects Of Active Learning On Attribution, Achievement, Retention And Students' Views The purpose of this research is to investigate the effects of Active Learning on attribution, achievement, retention and the students' point of views about Active Learning practices. The research was conducted in the 7th grades in a state school in the first semester of 2002-2003 academic year. Active Learning methods and techniques were made use of in the experimental group. Traditional teaching methods were employed in the control group. The data of the research were collected with Achievement Tests, Essay Exams, Student Attribution Scale and interviews. Mean, Standard Deviation, t test and dependent t-Test were used to analyze the data. The results are as follows: 1. Active Learning methods and techniques are more effective on the academic achievement in the Social Studies course. 2. Active Learning methods and techniques are effective on retention. 3. A significant difference has been found out between the control and experimental group in terms of their success and failure attributions. 4. The students in the experimental groups have attended activities more willingly and found the studies enjoyable. The students have confirmed that Active Learning studies make learning easier and more effective, enable cooperation, group work and sharing and provides an opportunity to know each other. Key words: Social Studies, Active Learning, Success/Failure Attribution XV
Collections