Lise kimya programında kimyasal reaksiyonlarda denge ünitesinde aktif öğrenme uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Lise Kimya Programında Kimyasal Reaksiyonlarda Denge Ünitesinde Aktif Öğrenme Uygulamaları Ferah Kezban SARI Mevcut eğitim sistemlerinin sorgulanması sonucu ve gösterilen çabaların bir ürünü olarak ortaya çıkan aktif öğrenme, fen bilimlerinin de dahil olduğu pek çok alanda yaygın bir biçimde uygulanmaktadır. Aktif öğrenme; öğrencinin objelerle direkt olarak çalıştığı; insanlar, fikirler ve olaylarla doğrudan ilişki içindeyken edindiği deneyimlerini yorumlayarak yeni anlayışlar geliştirdiği bir öğrenme şeklidir. Bu araştırmanın amacı, Kimyasal Denge konusunu, öğrencilerin daha iyi anlayabilecekleri bir şekilde öğretebilmek ve bu amaçla aktif öğrenme yöntem ve tekniklerini konuya uyarlamaktır. Araştırmada öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulunun öngördüğü Kimya dersi lise ikinci sınıf kitapları detaylı olarak incelenmiştir. İncelemeler sonucunda Kimyasal Denge konusuna yönelik, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılarak düzenlenmiş öğretimsel etkinlikler içeren bir Rehber Materyal hazırlanmıştır. Rehber Materyal uygulama okulundaki kimya öğretmeni ile birlikte incelenerek, aktif öğrenme ile ilgili bilgi verilmiştir. Uygulama okulundaki deney ve kontrol gruplarına, 22'si çoktan seçmeli, 3'ü açık uçlu toplam 25 somdan oluşan Hazır Bulunuşluluk Testi uygulanmıştır. Test sonuçları değerlendirilerek, öğrencilerin önceki konulara ait bilgi eksikleri ve kavram yanılgıları belirlenmiştir. Uygulama okul öğretmeni her iki gruba da belirlenen bilgi eksikleri ve kavram yanılgılarının giderilmesi amacıyla, hazırlayıcı bir ders anlatmıştır. Her iki grupta yer alan öğrencilerin eşit seviyeye geldikleri konusunda uygulama öğretmeni ile ortak kanıya varıldıktan sonra, kontrol grubuna öğretmen merkezli bir yaklaşımla, deney grubuna ise aktif öğrenme yöntem ve teknikleri ile hazırlanan Rehber Materyal kullanılarak Kimyasal Denge konusu beş hafta süresince (programa göre lise 2 kimya dersi haftada 3 ders saatidir) -işlenmiştir.II Konunun işlenmesinin ardından her iki gruba 20 'si çoktan seçmeli, 5'i açık uçlu toplam 25 sorudan oluşan Değerlendirme Testi uygulanmıştır. Çalışma sonunda, öğretmen merkezli uygulamanın yapıldığı 15 öğrenciden oluşan kontrol grubunda öğrenme başarısı 49,80 ± 4,96 iken aktif öğrenme uygulamalarını içeren Rehber Materyalin uygulandığı 18 öğrenciden oluşan deney grubunda öğrenme başarısı 80,58 ± 6,71 değerine yükselmiştir. Rehber Materyal ile yapılan uygulamanın öğrenme başarılarını olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Anahtar Kelimler: Aktif Öğrenme, Rehber Materyal, Kimyasal Denge, Kimya Öğretimi Ill ABSTRACT Application of Active Learning in Chemical Equilibrium Unit in High Scholl Chemistry Curriculum Ferah Kezban SARI Nowadays a lot of countries ask about their education systems and researches find new ways of learning that can be used in different areas. Active Learning is significant learning takes place when the students as relevant to his/her own purpose to perceive the subject matter. Teaching Chemical Equilibrium to the children by using active learning strategies is the objective of this study. First, we investigated all of the chemistry books in the market. After that, we developed a guide material by using active learning strategies. The application school's chemistry teacher and we studied on this guide material together. We had told about active learning strategies to the teacher when she needed before she used this application. The experimental and control group were examined by Pre-Test. Analyzing of the pre-test scores showed that the students had some misconceptions in chemistry and chemical equilibrium. Thus, chemistry teacher presented a lesson to the groups to satisfy the determined misconceptions. When both of the groups' levels got same, the experimental group was thought by the guide material and the control group was thought by traditional approach by the same chemistry teacher for five weeks (each week contains three chemistry lessons). After this application, both of the groups were examined by the Evaluation- Test. At last, when we analyzed the evaluation test we found out that the control group that contains 15 pupils had the score of 49,80 ± 4,96 and the experimental group that contains 18 pupils had the score of 80,58 ±6,71. Thus, it is found out that the usage of the guide material affects the learning success in a positive manner. Keywords: Active Learning, Guide Material, Chemical Equilibrium, Chemistry Education
Collections