Anadolu güzel sanatlar liselerinde öğrenci sorunları, sorunların sanat eğitimine etkisi ve öğrencilerin beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde, yapılan anket sonucunda, bu okullarda en çok donanım yetersizliği, yöntem sorunları ve yaratıcı faaliyetlerin sınırlı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerinin sorunlarım sıralarsak, yöneticilerin tutum ve davranışları, öğretmenlerin eğitim yöntemleri, kaynak sorunu, okulun fiziki yapısı ve donanım yetersizliği, okulun sahip olduğu ortam ve çevre, müfredat programının öğrenci yaratıcılığı açısından yetersizliği, sosyal faaliyetlerin yetersizliği, öğretmenlerin ekonomik ve kültürel imkanlarının yetersiz olması ve yüksek öğretim programlan konusunda karşılaştıkları sorunlar olarak, genel başlıklar altında toplayabiliriz. Ayrıca, Resim-Heykel Müzesinin olmadığı bir çok ilde, bu tür okulların açılması, A.G.S.Liseleri öğrencilerinin, müze ve galerilerden mahrum olarak yetişmesine neden oluyor. Oysa ki, görsel algı ve yaratıcılık arasında sıkı bir bağ vardır. Yaratıcı eylemin gerçekleşmesi için, belleğin, zengin bir imgesel kaynak oluşturması gerekir. A.G.S.Liselerinde, sanat eğitime yakışan bir ortamın ve şartların kurulması, A.G. S. Liselerine daha fazla ödenek ayırmakla, nitelikli bir eğitimin sağlanması mümkün olabilir. Çünkü, ayrılacak bu ödenek sayesinde, kütüphanenin zenginleştirilmesi, müze ve sergilere düzenlenecek geziler, okulun araç-gereç donanımı, gibi bir çok imkan sağlanacaktır. Öğretmenlerin ücretlerinin iyileştirilmesiyle de, öğretmenler kişisel olarak kendilerini geliştirebilecek imkanlara kavuşacak, bu da eğitim-öğretim faaliyetlerine doyurucu bir nitelik kazandıracaktır. Büyük bir istekle bu okulları tercih eden öğrenciler, ilk etapta bir çok sorunla karşılaştıklarında, hayal kırıklığına uğrayıp, okuldan soğumaya başlıyorlar. Ankete katılan öğrenci, öğretmen ve okul yönetiminin düşünceleri sonucu bu sorunların, öğrencilerin motivasyonunu düşürerek, basanlarını olumsuz yönde etkilediği ortaya çıkıyor. Bu durumda öğrencilerin beklentileri önemlidir. Çünkü, beklentilerine kavuşan öğrencilerin başarılı olma şanslan artar. Sorunlan gidermek, öğrencilere daha nitelikli bir eğitim sağlamak, ve en önemlisi de G.S.Liselerine layık bir eğitim ortamı sağlamak, araştırmamızın temel amacıdır. As a result of questionaire made in the Fine Art Anatolian High School, It's stated that there are problems on the creative activities, the application of methods and materials. The mam problems of the students are ; The behaviours of the managers, the training methods of the teachers, short of resources, shourt of materials, the environment and atmosphere of the school, insufficiency of the curriculum in the point of the creativity, of the students, lack of social activities, economical and cıüturel problems of the teachers and the problems about the university programs. Besides it's also a big problem for the students to found Fine Art Anatolian High School m the cities where there is no Art Museum because visual perception and creativity related each other very much. To create, the memory needs a lot of imaginary source. To bring the quality to the Fine Art Anatolian High School by supporting them economically. In that way It will be possible to add more books to the library to visit the museums and to buy more materials. By increasing the salary of the teachers, it will be possible for them to improve theirselves. The student educated m this land of scool face a lot of problems so they start to regret to have preferred this kind of school. As a result of the questionaire it's stated that the motivation and the success of the students decrease becouse of this kmd of problems. In this mind expectations are important because the students whose expectations are fullfilled are more successful. The mam purpose of our researches are to solve the problems and give better education to the students.
Collections