Lise kimya programında atomun yapısı ünitesinde aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
X ÖZET Lise Kimya Programında Atomun Yapısı Ünitesinde Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Uygulanması Murat ZAVRAK Aktif öğrenme; öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılmaları, bu esnada zihinsel yapılarını harekete geçirerek daha kalıcı bir öğrenmenin gerçekleşmesidir. Öğrenme sürecinde öğrenciler karar alma mekanizmasına da katılırlar. Bu çalışmada Lise 1 Kimya programında yer alan ve soyut bir kavram olan Atom ve Yapısı konusuyla ilgili aktif öğrenme yöntemlerine dayalı Rehber bir materyal hazırlanmış ve yapılan uygulamanın öğrenme başarısına etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla geliştirilen Rehber Materyal izmir ili içinde bulunan bir süper lisede 30 kişiden oluşan deney grubuna bir ay süreyle uygulanmıştır. 31 kişiden oluşan kontrol grubuna ise geleneksel yönteme dayalı olarak ders anlatılmıştır. Uygulama öncesi öğrencilerin varolan kavram yanılgılarını saptamak ve konuya hazır olma düzeylerini belirlemek amacıyla 18 soruluk bir Hazır Bulunuşluk testi yaptırılmıştır. Her iki gruba konu anlatıldıktan sonra 20 sorudan oluşan bir Değerlendirme testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda aktif öğrenme yöntemlerine dayalı olarak hazırlanan Rehber Materyalin uygulandığı deney grubunun geleneksel öğrenme yöntemleriyle ders işlenen kontrol grubuna göre öğrenme başarılarının anlamlı bir fark gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, Rehber Materyal, Atom ve Yapısı, Kimya Öğretimi XI ABSTRACT Application of Active Learning Methods in Atomic Structure Chapter in High School Chemistry Curriculum Murat ZAVRAK Active learning can be summarized as the active participation of the students to the learning process, and usage of mental activities for permanent learning. Students also participate in the decision-making mechanism in the learning process. In this study, a guide material subjected to `atom and its structure`, an abstract ninth class topic, was developed using active learning methods and the application's effects on learning success were examined. The guide material was applied to an experiment group that consists of 30 high school students from Izmir. The 31 -student control group was thought in a classical manner. Before the implementation, a preparation test of 18 questions was applied to measure students' level of readiness and misconceptions on the topic. Each group took an evaluation test that consists of 20 questions after the topic was presented. Results have shown that, the experiment group that studied the guide material experiences an increase in learning success as compared to the control group. Keywords: Active learning, Guide Material, Atom and Structure, Chemistry Education
Collections