The Study of common errors in learning English in the light of linguistics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İngilizce Öğreniminde Karşılaşılan Yaygın Hataların Dilbilim Işığında İncelenmesi Hacer Erdemir Bu çalışmanın konusu Türk üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenirken yaptıkları genel hataları bulmak ve dilbilim ışığında incelemektir. Bu çalışma ayrıca öğretmenleri en sık karşılaşılan hatalar konusunda aydınlatmayı ve bu hatalarla nasıl başa çıkacakları hakkında yardım etmeyi amaçlıyor. Giriş bölümü 'hata' (öğrencinin konuyu bilmemesi yada eksik bilmesinden kaynaklanan) ve 'yanlışlık' (öğrencinin bildiği bir yapıyı kullanıken dil sürçmesi, heyecan, hastalık gibi sebeplerle yapıyı yanlış kullanmasından kaynaklanan) arasındaki farkı, bu çalışmanın konusunu, amacını, metodunu ve sınırlılıklarını içerir. İkinci bölümde ise 'Hata Analizi', 'Karşıtsal Çözümleme' ve 'Ara-diF hakkında açıklamalar bulunmaktadır. Hatalarm çeşit ve sebepleri de bu bölümde yer almaktadır. Üçüncü bölüm bu çalışmanın uygulama kısmını oluşturur. Bu bölümde öğrencilerin compozisyonlarmdan elde edilen veriler biraraya getirilmiş ve ait oldukları gruba göre sınıflandırılmıştır. Daha sonra bu gruplar tablolar haline getirilerek öğrencilerin en çok hangi alanlarda hata yaptığı konusuna açıklık getirilmiştir. Son olarak bu hataların sebepleri örnek cümleler üzerinde tartışılmıştır. Sonuç ve tavsiyeler bölümünde bu çalışmanın sonuçlan ortaya konmuş, İngilizce öğretmenleri ve müfredat tasarımcılarına bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar sözcükler: Hata Analizi, Karşıtsal Çözümleme ve Ara-dil'dir. ABSTRACT The study of Common Errors in Learning English in the Light of Linguistics Hacer Erdemir The aim of this paper is to trace the most common errors that Turkish university students make while learning English and to explain these errors under the light of linguistic studies. This paper also aims to enlighten the teachers and help them to deal with those errors. The introduction includes the distinction between 'error' and 'mistake', the statement of the topic, purpose and method of the study, and the limitations. In part two, there is a literature review of 'Error Analysis', ' Contrastive Analysis', and 'Interlanguage'. Moreover, the types and causes of the errors are discussed in this part. Part three consists of the application study of this paper.In this part, the data, which are the errors in the students' compositions, are gathered and categorized in accordance with their types. Moreover, each category is shown in the diagram, which enables us to get an insight into areas where the students commit errors most frequently. Then, the causes of these errors are discussed depending on the sample erroneous sentences. In the conclusion and suggestion, the results of the study are stated, some suggestions are put forward for both the English teachers and course desingners. Key words: Error Analysis, Contrastive Analysis, and Interlanguage. VI
Collections