Show simple item record

dc.contributor.advisorIşıker, Gülnur Bayezid
dc.contributor.authorSakizlioğlu, Burkal Efe
dc.date.accessioned2021-05-05T08:54:02Z
dc.date.available2021-05-05T08:54:02Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/572849
dc.description.abstractIV ÖZET Bu araştırmada öğrenci seçme sınavına hazırlanan Lise 3. Sınıf öğrencilerinin yaşadıkları sınav kaygısı ile aile işlevleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Lise 3. sınıf Öğrencilerinden oluşan örneklem grubunun ailelerinin problem çözme, iletişim, roller, duygusal tepki verebilme, gereken ilgiyi gösterme, davranış kontrolü, genel işlevler boyutları, cinsiyet ve okul durumları, öğrencilerin düşük ve yüksek sınav kaygısı boyutları bakımından incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini. Manisa Fatih Anadolu Lisesi. Manisa Dündar Çiloğlu Anadolu Lisesi, Manisa Mehmet Akif Ersoy Lisesi ve Manisa Cumhuriyet Lisesi' nde öğrenim gören ve Öğrenci Seçme Sınavına hazırlanan Lise 3. sınıf Öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubu, 81 kız ve 79 erkek olmak üzere toplam 160 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ölçme aracı olarak, Sınav Kaygısı Envanteri ve Aile Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 9.05 windows paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde t testi, varyans analizi kullanılmıştır. Ortalamalar arası farklılıkların anlamlılık düzeyi p<0,05' e göre değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: - Sınav kaygıları düşük olan öğrenciler ile sınav kaygıları yüksek olan öğrencilerin, ailelerinin problem çözme, iletişim, duygusal tepki verebilme, gereken ilgiyi gösterme, davranış kontrolü, genel işlevler boyutları arasındaki fark anlamlıdır. Buna göre sınav kaygısı düşük olan öğrencilerin ailelerinin, sınav kaygısı yüksek olan öğrencilerin ailelerine göre problem çözme, iletişim, duygusal tepki verebilme, gereken ilgiyi gösterme, davranış kontrolü, genel işlevlerde daha sağlıklı olduğu bulunmuştur. - Sınav kaygısının düşük ya da yüksek olmasında öğrencilerin ailelerinin roller boyutunun anlamlı bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur.V - Cinsiyet ve okul durumunun, öğrencilerin düşük ya da yüksek kaygı yaşamaları üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite seçme sınavına hazırlanan öğrencilerin yaşadıkları sınav kaygısı ile aile işlevleri arasındaki ilişkiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmTest Anxiety Inventory
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily functions
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmStudent Selection Placement Examination
dc.identifier.yokid160581
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145234
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess