İnteraktif öğretimin öğrenci başarısına etkisine bir örnek: Atom teorisi ve yapısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada lise 1. sınıf eğitim programında bulunan ve öğrencilerin kavrama güçlüğü çektiği atom ve atom modelleri konulan kullanılarak hazırlanan bilgisayar destekli programın uygulanan yöntemlere bağlı olarak öğrencilerin tutumlarına ve başarılarına etkisi araştırıldı. Bu amaçla hazırlanan ölçekler yardımıyla öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları ve kimyaya karşı tutumları incelendi. Bu bağlamda Bilgisayar Tutum Ölçeği, Kimya Tutum Ölçeği ve Bilimsel Basan Testi olmak üzere toplam üç ölçek hazırlandı. Çalışma 2002-2003 eğitim öğretim yılında lise 1. sınıftaki 108 öğrenci ile yapıldı. Bu amaçla iki deney grubu geleneksel öğretim yöntemi uygulanan kontrol grubu ile karşılaştırıldı. Deney gruplarından DG-l'e bilgisayar tabanlı-öğrenci merkezli DG-2'ye ise bilgisayar destekli-öğretmen merkezli öğrenme yöntemleri uygulandı. Araştırma sonuçlan KG'de bulunan öğrencilere kıyasla DG-1 ve DG-2 bulunan öğrencilerin kimya dersindeki basanlarında, kimya dersine karşı olan tutumlarında ve bilgisayara karşı olan tutumlarında pozitif yönde gelişme olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu pozitif değişimin bilgisayar destekli öğretmen merkezli eğitim alan DG-2 grubunda çok daha etkili olduğu saptandı. Anahtar kelimeler: Atom, Geleneksel Öğretim, Öğrenci Merkezli Öğretim, Öğretmen Merkezli Bilgisayar Destekli Öğretim, Öğrenci Merkezli Bilgisayar Tabanlı Öğretim, Atom Modelleri In this study a computer aided learning method based on atom and atom models was investigated to carry out its effect on secondary science classroom students' success and attitudes towards science. The attitude scales developed to understand the attitudes of the students to computers and to chemistry were applied. Three instruments were used in the study as pretest and protest: Chemistry Achievement Test (BBT), Computer Attitude Scale (BTÖ) and Chemistry Attitude Scale (KTÖ). The sample consisted of 30 high school students in Aydin Osmangazi Anatolian Profession and Profession High school and 24 high school students in Aydın Anatolian Profession and Profession High school in 2002-2003 education periods. For this purpose two experimental groups were compared, with the control group using conventional learning approach. The experimental groups were taken the teacher centered computer-aided education and student centered computer-based education, respectively. The results indicated that the experimental groups' students' attitudes to computer, to science and to science teacher show a significant and positive change due to control groups' student. It is same onto their success toward science. Furthermore, this positive change was more in the teacher centered-computer-based group. Key Words: Atom, Conventional Education, Student Centered Education, Teacher Centered Computer-Aided Education, Student Centered Computer-Based Education, Atom Models
Collections