Multimedya ortamında kimya öğretimi: Periyodik cetvel konusuyla ilgili bir model tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıı ÖZET Multimedya Ortamında Kimya Öğretimi: Periyodik Cetvel Konusu ile İlgili Bir Model Tasarımı Şebnem AKSU Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli-öğrenci merkezli eğitim yöntemi ile geleneksel eğitim yönteminin öğrencilerin kimya başarısına, kimyaya ve bilgisayara karşı tutumlarına etkisinin karşılaştırılmasıdır. Bu çalışmada Kimya konularından `Periyodik Cetvel` seçilmiştir. Bu konudaki materyal Macromedia Flash 5.0 programı kullanılarak hazırlanmıştır. Buca Betontaş Lisesi'nden seçilen 9A ve 9SP sınıfları ikiye bölünerek iki deney ve iki kontrol grubu oluşturulmuştur. Geliştirilen materyal deney gruplarına her öğrenciye bir bilgisayar verilerek uygulanmıştır. Çalışma 2003-2004 öğretim yılının 2. döneminde 4 hafta süresince yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak için öntest ve sontest olarak Kimya Başarı Testi, Kimya Tutum Ölçeği, Bilgisayar Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma sonunda, bilgisayar destekli eğitimden faydalanan öğrencilerin, geleneksel eğitim yönteminden faydalanan öğrencilere göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Ayrıca BDE'den faydalanan öğrencilerin kimyaya ve bilgisayara karşı tutumlarında olumlu bir artış olmuştur. Anahtar sözcükler: Periyodik Cetvel, Kimya Eğitimi, Geleneksel Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Öğrenci Merkezli Eğitim vııı ABSTRACT Teaching of Chemistry by Multimedia: A Project of a Model about the Subject Periodic Table Şebnem AKSU Tha aim of this study is to compare the effects of Computer Assisted- Student Centered Education and traditional education method on students' chemistry achievement and attitude towards chemistry and computer. In this study `Periodic Table` which is one of the subjects of chemistry was choosen. The material for this subject was prepared using the program Macromedia Flash 5.0. Two experimental and two control groups were ready by dividing the classes 9A ve 9SP into two groups choosen from Buca Betontaş High School. Developed material was used for experimental groups by giving computer each student. The study was performed in the second half of the year 2003-2004 for four weeks. In research Chemistry Achievement Test, Chemistry Attitude Scale, Computer Attitude Scale were utilized as preliminary test and final test for data collection. As a result of this study, the students which have computer assisted education are more successful than the students have traditional method. also attitude of the students which have computer assisted education has increased. Key words: Periodic Table, Chemistry Education, Traditional Education, Computer Assisted Education, Student Centered Education
Collections