W. A. Mozart`ın Viyana Sonatinleri`nin formsal analizi ve piyano eğitimine katkıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vu ÖZET Araştırmanın Adı: W.A. Mozart'ın Viyana Sonatinleri'nin Formsal Analizi ve Piyano Eğitimine Katkıları Araştırmacının Adı: Ceren SAYGI Bu araştırmada W.A. Mozart'ın Viyana Sonatinleri isimli eserlerinin formsal analizi yapılmış ve eserlerin piyano eğitimine katkıları ortaya çıkartılmıştır. Bu analizlerin ve araştırmanın sonucunda eserler hakkında bir takım bulgulara ulaşılmıştır. Günümüz piyano eğitiminde `sonatin` olarak bilinen ve tanınan bu eserler aslında 2 klarnet ve 1 fagot için divertimento türünde bestelenmiştir. Bestecisi tarafından sonradan `sonatin` ismi verilerek piyanoya transkripsiyonu yapılmıştır. Bu bilgiler sonucunda `divertimento` ve `sonatin` türündeki benzerlikler ve farklılıklar ortaya çıkmıştır. Eserler üç çalgı için bestelendiğinden üç sesli yapısı dikkat çekmiştir. Ayrıca eserlerin sonat türüne basamak hazırlayıcı yönü ortaya çıkartılmıştır. Eserlerden 1., 2. ve 6. sonatin dört bölümlü olup, içlerinde `adagio`, `triolu menüetto` gibi ancak sonat türünde olan bölümleri barındırmaktadırlar. Böylelikle eserler sonat türüne bir basamak hazırlamaktadırlar. Uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucunda da uzmanların büyük bir çoğunluğu bu fikri onaylamışlardır. Bu araştırmada literatür tarama ve görüşme yöntemi uygulanmıştır. Verilerin çözümünde frekans dağılımı uygulanmıştır. Anahtar Kelimeler: 1. Piyano Eğitimi 2. Mozart 3. Viyana Sonatinleri vnı ABSTRACT In this particular study, the work of W.A. Mozart which is called Viyana Sonatinas is analyzed according to their forms and also the contributions of these works for the piano has been revealed. As result of these kinds of analyses specific findings are determined. These works of art which are known as sonatinas in today's piano education were composed in divertimento style for 2 clarinet and 1 fagot. Later, the piano transcription was made by the composer. In the light of these informations the similarities between `divertimento` and `sonatine` are understood and also it is seen that these works indicate three sounds. On the other hand, one of the results of the analyses is to reveal that these works of art are preparation for the sonatin form. The first, second and sixth sonatins of the works include four sections, some of which are `adagio` and `trio menüetto`. Therefore the works are a kind of preparation for the art form. Most of the specialists in this field agree on this issue. In this study the methods of literature scanning and interviewing were applied. The distribution of the frequency was used in the analysis of the findings. Key Words: 1. Piano Education 2. Mozart 3. Vienna Sonatinas
Collections