İlköğretim matematik öğretiminde tam öğrenme modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıı ÖZET İlköğretim Matematik Öğretiminde Tam Öğrenme Modeli Hüseyin İŞERİ Bu araştırmanın amacı; Matematik derslerinde Tam Öğrenme Modeli' nin geleneksel yaklaşıma göre etkililiğini belirlemektir. Araştırma; 2002-2003 eğitim-öğretim yılının II. Kanaat döneminde Aydın/Ortaklar 75. Yıl İlköğretim Okulu beşinci sınıflarında beş haftalık bir süre boyunca `Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu` ünitesinde işlenen matematik derslerinde `Çevre Hesaplamaları` ve `Alan Hesaplamaları` konuları biri deney grubu, diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde yapılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler yaş, cinsiyet ve sayı, bu gruplarda görev alan öğretmenlerde kıdem, cinsiyet ve en son bitirdikleri yüksek öğrenim kurumu gibi nitelikleri göz önüne alınarak değişkenler eşitlenmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön-test- son-test modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları SPSS 11.0 program paketi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Tam Öğrenme Modeli'nin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun basan düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Tam Öğrenme, Tam Öğrenme Modeli, Matematik, vııı ABSTRACT Mastery Learning in Elemantary School Mathematics Teaching Hüseyin İŞERİ The purpose of this research study was to identify the efficiensy of Mastery Learning Model in mathematics education in comparisin to the conventional instruction model. The research was carried out for five weeks in the second term of 2002-2003 acedemic year wiht two groups of 5th grade students (an experimantel and a control group) at Aydın/ Ortaklar 75.Yıl Elemantary School, studying the topic of calculations of perimeter and area in mathematics, in yhe unit of `Heat and Its Travel Within The Matter`. The variabless such as the age, sex and number of the students and the seniority, sex and education level of the teachers in each group were held equal. Pretest-posttest model with a control group was applied in the research. The data were analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t-test Research results have been obtained through using SPSS 11.0 program package. The.05 level of significance was taken for the research results. According to the research findings; the success level of the mastery learning (experimental) group was observed to be significantly beter than that of the control group, who received conventional instruction. Key words: Mastery Learning, Mastery Learning Model, Mathematics
Collections