İlköğretimde işbirlikli öğrenmenin müzik öğretiminde sınıf atmosferi ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıı ÖZET İlköğretimde İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretiminde Sınıf Atmosferi ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi Güzide UYSAL Bu araştırma `İlköğretimde İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretiminde Sınıf Atmosferi ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi`ni belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir İli, Kiraz İlçesi, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, 5. sınıflarında 2003- 2004 eğitim -öğretim yılında okumakta olan 140 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iki deney, iki kontrol grubu kullanılmıştır. 70 öğrenciden oluşan deney gruplarına İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinden Birleştirme-I Tekniği, 70 öğrenciden oluşan kontrol gruplarına Geleneksel Öğretim Yöntemlerinden Ezginin Tartanından Yola Çıkılarak Öğretimi Yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan a) Müziksel Alan Bilgi Testi, b)Şarkı Söyleme Becerileri Gözlem Formu, c) Sınıf Atmosferi Ölçeği Kullanılarak toplanmıştır. `Kontrol Gruplu Öntest-Sontest DesenF'nin uygulandığı araştırmada, araştırmanın ilk ve son haftalarında Müziksel Alan Bilgi Testi, 7. haftasında Sınıf Atmosferi Ölçeği, sontesti vermeden önceki iki haftada ise Şarkı Söyleme Becerileri Gözlem Formu kullanılarak veriler elde edilmiştir. Grupların karşılaştırılmasında tek yönlü varyans çözümlemesi, iki yönlü varyans çözümlemesi ve t- Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda İşbirlikli Öğrenme Yöntemi' nin sınıf atmosferi, öğrencilerin şarkı söyleme becerileri ve müziksel alan bilgileri üzerinde Ezginin Ritminden Yola Çıkılarak Öğretimi Tekniği'ne göre anlamlı derecede etkili olduğu bulunurken; bu etkilerin cinsiyet etkeni bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme, Sınıf Atmosferi, Şarkı Söyleme Becerileri, Müziksel Alan Bilgisi vıu ABSTRACT This study, `The Effect of Cooperative Learning on Classroom Environment and Singing Skills in Elemantary Music Education`, has been carried out on to 140 5th graders at YİBO Elemantary School, Kiraz, İZMİR in 2003-2004 education year. Pre-test and post-test design was used for research. The Jigsaw Technique was used in the experimental group, including 70 students, and Traditional Method in the control group, including 70 students. The datas for the research were collected with `The Musical Knowledge Test, Singing Skills Observation Form and Classroom Environment Scale`. In this research which was applied `Pre-test and Post-test Experimental Design`, in the first and the last weeks The Music Achievement Test, in the seventh week The Clasroom Environment Scale, before two weeks the post test Singing Skills Observation Form administered in this research. Mean, t-Test, One- Way Anova, Two-Way Anova, were applied for the analyses of the data. It was found that Cooperative Learning is significantly more effective on Classroom Environment, Singing Skills and Musical Knowledge than traditional techniques, and this effects did not differ according to students' gender. Key Words: Cooperative Learning, Classroom Environment, Singing Skills, Musical Knowledge
Collections