İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde yaratıcı drama yönteminin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Demokratik Tutumlara Ve Ders Başarısına Etkisi Melike Özer Bu araştırmada; ilköğretim Sosyal Bilgiler öğretiminde, Yaratıcı Drama yönteminin demokratik tutumlara ve ders başarısına etkileri araştırılmıştır. Araştırma deneysel bir çalışma olup, 2002/2003 öğretim yılının I. döneminde Kiraz Hüseyin Sarı İlköğretim Okulu dördüncü sınıf öğrencileriyle, Sosyal Bilgiler dersinin Aile, Okul ve Toplum Hayatımız ünitesinde 4 hafta (24 ders saati) süresince yürütülmüştür. Araştırmanın kontrol grubunu Kiraz Atatürk İlköğretim Okulu dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrenciler yaş, cinsiyet, sosyo-ekonomik düzey gibi nitelikler açısından eşitlenmiştir. Kontrol grubunda dersler geleneksel öğretim yoluyla işlenirken, deney grubunda Yaratıcı Drama yöntemi ile hazırlanmış ders planları ile işlenmiştir. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Bilgi Başarı Testi ve Demokratik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılarak SPSS 10.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Araştırmada sonuç olarak, Yaratıcı Drama yönteminin öğrencilerin demokratik tutumlarının uzlaşma boyutunda manidar bir etkisi bulunurken, demokratik tutumların empatik duyarlılık boyutunda ve ders başarılarına manidar bir etkisi bulunmamıştır. Anahtar kelimeler: Yaratıcı Drama, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Demokratik Tutum ABSTRACT The Effect of Social Science Instruction based on Creative Drama Method Toward Democratic Attitudes and Achievement Melike Özer In this study, the effect of Creative Drama technique on the development of democratic attitudes and on the achievement level of the students were examined during Social Science Instruction. This experimental research was conducted in the first term of 2002/2003 educational year with fourth graders in Hüseyin Sarı Primary School in Social Science lesson's of the unit `Family, School and Our Social Life`. The study lasted four weeks and Kiraz Atatürk Primary School's fourth class students were the control group of the research. The students in experimental and control group were equaled depending on their age, sex, socio-economic level. While the lessons in control group were lectured traditional teaching method, in experimet group they were lectured with Creative Drama method. In this study, Knowledge Achievement Test and Democratic Attitude Scale were prepared by the researcher. The mean and standart deviation scores were gathered from the two groups and t- test statistical method was used to determine the difference between the groups. The data was analized by SPSS 10.0 package program. The results of the study demonstrate statistically significant and control group in the `Negotiation` dimension. Depending on the scores of the two groups there was no significant difference in relation with the `Emphatic Sensibility` dimension and the total scores of the `Democratic Attitude Scale`. Key words: Creative Drama, Social Science Instruction, Democratic Attitude
Collections