Polis meslek yüksek okullarındaki eğitimin niteliğine ilişkin öğrenci algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın genel amacı, polis meslek yüksek okullarındaki eğitimin niteliğine ilişkin polis Meslek Yüksek okulu öğrencilerinin görüşlerini belirlemek, bu genel amaçlar doğrultusunda, polis meslek yüksek okullarında yürütülen eğitim-öğretim niteliğinin çeşitli boyutlarına ilişkin sorunları araştırmaktır. Bilgi toplumuna geçişte bilgi toplumunun ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir polis eğitiminin nasıl olması gerektiğine ilişkin bulgular sağlamak, sonuçlar çıkarmak ve öneriler belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış toplam 80 sorudan oluşturulan bir ölçek geliştirilmiş ve 2002-2003 eğitim-öğretim döneminde İstanbul Şükrü Balcı Polis Meslek Yüksek Okulu, Samsun 19 Mayıs Polis Meslek Yüksek Okulu, Yozgat Polis Meslek Yüksek Okulu ve izmir Rüştü Unsal Polis Meslek Yüksek Okulunda öğrenim görmekte olan 980 öğrencinin görüşleri bu ölçekle alınmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve Scheffe testi kullamlmıştır. Yapılan araştırma sonucunda Polis Meslek Yüksek Okullarına ilişkin elde edilen bulgularda; Polis meslek yüksek okulu öğrencilerinin algılarının en düşük düzeyde olduğu boyut uygulamalı eğitim boyutudur. Öğrencilerin cinsiyete ve anne mesleklerine göre algı düzeyleri arasında uygulamalı eğitim boyutunda anlamlı fark bulunmaktadır. Öğrencilerin lise mezuniyet derecelerine ve öğrenime devam etmekte oldukları polis meslek yüksek okullarına göre algı düzeylerinde eğitim yönetimi, eğitim programlan ve öğretim, öğretim görevlilerinin mesleki yeterliliği, iletişim ve bireysel beceriler, mesleki formasyon ve uygulamalı eğitim boyutlarında anlamlı fark bulunmaktadır. Öğrencilerin kardeş sayılarına, baba mesleklerine ve mezun oldukları lise türüne göre algı düzeyleri arasında mesleki formasyon boyutunda anlamlı fark bulunmaktadır. Öğrencilerin aile gelir durumlarına göre algı düzeyleri eğitim programlan ve öğretim, öğretim görevlilerinin mesleki yeterliliği ve iletişim ve bireysel beceriler alt boyutlarında anlamlı farklılık göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Polis Eğitimi, Polis Meslek Yüksek Okullan, Eğitim Programı ve Algı. VI ABSTRACT The general aim of this research is to determine the views of the police officer candidates about the quality of the education system and to designate the problems regarding education in police vocational schools of higher education..Another aim is to collect some data about how the ideal police training should be to draw come to some conclusions and suggest some new ideas. In this research, survey model was used and a scale containing 80 questions was developed. In the education year of 2002-2003 the 980 police officer candidates in İstanbul Şükrü Balcı Polis Meslek Yüksek Okulu, Samsun 19 Mayıs Polis Meslek Yüksek Okulu, Yozgat Polis Meslek Yüksek Okulu and izmir Rüştü Unsal Polis Meslek Yüksek Okulu were asked to answer the questions in this survey. Arithmetic Mean, Standard Deviation, t-Test, Analysis of Variance and Scheffe Test were used to analyze the data. At the end of the research, according to the findings regarding police vocational schools of higher education; Police cadets have the lowest perception level during tha practical training. hi terms of the gender of the students and the status of their mothers there is a significant difference in their perception levels of the practical training. In terms of the high school graduation degrees and the police vocational schools in which the students attend there is a significant difference in their perception levels of education management, curriculum and instruction, occupational qualification of the instructors, communication and individual skills, occupational formation and practical training points. In terms of the number of siblings, the status of their fathers and the graduated high schools; there is significant in their perception levels of the occupational formation point. Key Words: Police training, Police vocational schools of higher education, Curriculum, Perception.
Collections