Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi bölümlerinde yeniden yapılanma programı kapsamında (resim derslerinde) aktif öğrenme yöntemi ile verimliliğin arttırılması: Bir atölye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vıı ÖZET Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimleri Bölümlerinde Yeniden Yapılanma Programı kapsamında (Resim Derslerinde) Aktif Öğrenme Yöntemi ile Verimliliğin Arttırılması: Bir Atölye Örneği. Seyhan TERZİOĞLU Günümüzde teknoloji dahil her şey hızlı bir değişim ve gelişim içinde. Sanat da buna dahil bir kavramdır. Bugün sanatçılar artık `sanat` ve `sanatçı` sözlerine pek aldırmaksızın her bilimden, her teknikten ve her tür materyalden yararlanarak yapıtlar oluşturabilmektedirler. Başka bir anlamda, gelişen teknoloji ile birlikte çağı yakalayabilme, ona ayak uydurabilme, kısacası yaşam ritmini yakalayabilme bugün sanat için daha ağır basmaktadır. Dolayısıyla sanat eğitiminde de geleneksel öğrenme yöntemleri ile çağı yakalayabilmenin mümkün olamayacağını düşünmek yanlış olmaz. Bu yüzden sanat eğitimi alan sanatçı-öğretmen adayı bir öğrencinin de kendisini daha fazla geliştirmeye, yeniliklere açık olmaya ihtiyacı vardır. Özellikle de bu yeni değerler, yeni kavramlar, yeni gelişmeler ve değişimler karşısında öğrencinin girişimci bir tavır sergilemesi kaçınılmazdır. Ayrıca geçtiğimiz yüzyılın sanatını kavrayabilmesi ve yaratıcılık adına öğrenme sürecinde özdüzenleme yapabilmesi sanatçı-öğretmen adayı bir öğrenci için oldukça önem taşımaktadır. Bunların yanında sanat eğitimi süreci de bireysel özelliklerin ve farklılıkların dikkate alınarak, herkesin özgür çalışmalar yapabileceği bir yapı taşımalıdır. Bu yapı da ancak `Aktif Öğrenme` yöntemleri ile oluşturulabilir. Bu düşünceler doğrultusunda araştırmam süresince aktif öğrenme ve yöntemlerine ilişkin teorik bir alt yapı oluşturulmaya çalışılmıştır. Ayrıca araştırmam sırasında 2003-2004 öğretim yılı içerisinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Resim Bölümü Yrd. Doç. Mukadder Çağlar atölyesinde 3. sınıf öğrencileri ile aktif öğrenme uygulamaları yapılmıştır. Bu uygulamalar tez danışmanı hocam Yrd. Doç. Mukadder Çağlar ve tarafımca hem kuramsal derslerde hem de uygulamalı resim derslerinde yürütülmüştür. Uygulamalar her öğrenci üzerinde istenilen sonucu vermemiştir. Anahtar Sözcükler: Aktif öğrenme, öz düzenleme, sanat, sanat eğitimi. vııı SUMMARY The increasing of the productivity with the use of active learning method in drawing lessons coming within the scope of a course of reformation in Department of Fine Arts at the Faculty of Education: Apattern from an artist's studio. Seyhan TERZİOGLU Nowadays everything including technology is in a rapid change and development. Besides, art is included in this scope. Today artists are able to form Works by utilizing every science, every technique and also all sorts of materials without no longer caring about the terms `art and artist`. In a sense, the ability to catch up with the age thanks to improving technology via to keep up with it, briefly the ağabeylity to capture the rhythm of life means being of more importance for art. Hence, it isn't wrong to consider the fact that traditional learning methods in teaching art won't make it possible for us to be able to catch up with the age. Therefore, a trainee artist who is trained to teach art is in need of improving herself /himself much better and being open to the novelties. Particularly, in view of these new values, new concepts, recent developments and changes, it is inevitable that a student exhibits a kind of enterprising manner. Separately, for one to be able to conceive of the art of the previous century and to be able to make a self-discipline in during the process of learning fort he sake of creativity. Most matter to a trainee artist trained to teach art. In addition to this, the procedure of teaching art ought to have astructure which everybody will be able to make self-studies. By paying attention to the indivudual characteristichs and differentiations. That is, this structure can be formed by means of the methods of `Active Learning`. As far as these thoughts are concerned in the course of my research, a theoretical substructure regarding active learning and its methods has been tried to form. Also during my research, in the scool years of 2003 and 2004, Assistant Professor Mukadder Çağlar, lecturing in art, (Dokuz Eylül University, Faculty of Education in Buca, Department of fine Arts and Drawing) studied the applications of active learning whith third-grade undergraduates in her studio. These applications had been followed by my dearestIX counterpart, thesis consultant Assistant Professor Mukadder Çağlar and me in both theoretical lessons and applied drawing lessons. The aforementioned applications hadn't resulted in the desired outcome upon every student. Key Words: Active learning, self-discipline, art, teaching art.
Collections