Etkin öğrenme, strateji kullanımı, matematik başarısı, güdü ve cinsiyet ilişkleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Etkin Öğrenme, Strateji Kullanımı, Matematik Başarısı, Güdü ve Cinsiyet İlişkileri Bu araştırmanın amacı, etkin öğrenmenin ve geleneksel öğretimin öğrencilerin matematik başarıları, güdüleri ve öğrenme stratejisi kullanımı üzerindeki etkilerini ve bunların cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney grubunda etkin öğrenme teknikleri, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma alt sosyo-ekonomik düzeye sahip bir ilköğretim okulunun 7. sınıf öğrencileriyle (43 kız, 56 erkek) matematik dersinde yapılmıştır. Araştırmanın denekleri çalışmaya gönüllü olarak katılan öğretmenin öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırmanın verileri basan testleri, Güdü Ölçeği ve Strateji Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Analizi ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, etkin öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin matematik başarısını arttırdığı saptanmıştır. Bu fark erkeklerin lehine anlamlıdır. Etkin öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin güdülerim etkilediği, geleneksel öğretim yöntemleriyle arasındaki farkın önemli olduğu ve kızların erkeklere göre daha güdülü olduğu bulunmuştur. Etkin öğrenme yöntemlerinin öğrencilerin strateji kullanımını etkilediği, geleneksel öğretim yöntemleriyle arasındaki farkın önemli olduğu ve erkeklerin kızlara göre daha etkili stratejiler kullandıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Etkin Öğrenme, İşbirlikli Öğrenme, Öğrenme Stratejileri, Güdü, Matematik öğretimi VI ABSTRACT Active Learning, Strategy Use, Maths Achievement, Motivation and Gender Relationship The purpose of this research is to study the effects of Active Learning Traditional Teaching on the mathematics achievement, motivation, and the use of learning strategies of students and the relationship of gender with these. Pretest-posttest experimental design with control group was used for the research. Active Learning Techniques were used for the experimental group and Traditional Teaching Methods were used for the control group. The research was carried out at a primary school, in mathematics lessons of seventh graders (43 female, 56 male) with low socio-economic backgrounds. The subjects of the research were chosen among the students of a teacher who is volunteer for the research. The data of the reserch were gathered with Achievement Tests, Motivation Scale and Strategy Scale. Mean, Standart Deviation, t-Test, Analysis of Variance and Sheffe Test were used to analyze the data. At the end of the research, it has been yielded that Active Learning Methods add to the mathematics achievement of the students, that the difference is statistically significant favoring the males, and that Active Learning Methods affect the motivation of the students. The difference between Active Learning Methods and Traditional Teaching Methods is significant. Girls are more motivated than boys. It has also been yielded that Active Learning Methods affect the use of strategy of the students, that the difference between Traditional Teaching Methods and Active Learning Methods is significant and that the boys use more effective strategies than girls. Key Words: Active Learning, Cooperative Learning, Learning Strategies, Motivation, Mathematics Teaching
Collections