İlköğretim II. kademe yazılı anlatım becerisinin etkin öğrenme yöntemleriyle geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın başlığı: İlköğretim 2. Kademe Yazılı Anlatım Becerisinin Etkin Öğrenme Yöntemleriyle Geliştirilmesi. Araştırmacı: Cumhur Şahin. Bu araştırma, öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini gelişmede, aktif öğrenmenin geleneksel öğretimden daha etkili olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya konu olan yazılı anlatım becerilerine ilişkin öğrenci başarılarının değerlendirilmesi, 'bilgi ve uygulama' düzeylerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Yazılı Anlatım Başarı Testi ve kompozisyon yoklaması ile toplanmıştır. Araştırmada 'kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni' kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirildiği deney grubunda aktif öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Uygulamalar, araştırmacı tarafından, 2003- 2004 öğretim yılı 2. döneminde, İzmir Buca Recep Ersayın İlköğretim Okulu'nda yapılmış; her biri iki ders saati olmak üzere, 9 hafta sürmüştür. Araştırma verileri, SPSS istatistik paket programıyla çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak, aktif öğrenmenin, yazılı anlatım becerisi üzerinde, hem bilgi hem uygulama düzeyinde, geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Deneysel araştırmada, konu alanıyla ilgili betimsel tarama, sorun bölümünde sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Yazılı anlatım, kompozisyon, anadili eğitimi, aktif öğrenme. The headline of the investigation: Improving the writing ability of the pupils in the secondary classes with active learning process. Researched by: Cumhur Şahin. This investigation aims to find out whether active learning is more effective than traditional methods on improving writing ability of students or not. In this investigation of writing ability, students success is measured in two aspect knowledge and ability of practising. The data of this research is collected by written skill achivement test and compositioning. In this research 'control group pretest- posttest design' is used. In the two groups this experiment is made on; the treatment group active learning and on the control group traditional way of teaching is used. This practise is made by researcher in İzmir Buca Recep Ersayın primary school, in 2003- 2004 second term and it has taken 9 weeks, two hours per a week. The input of the investigation is analysed by 'SPSS' statistics programme. Depending on the results of the this analysis, active learning is more effective on both knowledge and practise on writing skills when compared with traditional way of teaching. In the experimental investigation, descriptive scan related with the subject area, is given in consistings of the headline 'problem' Key words: Writing ability, composition, native language education, active learning.
Collections