Çözümlemeli öykü yönteminin hayat bilgisi başarısı, tutum ve düşünme becerileri üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın Başlığı: Çözümlemeli Öykü Yönteminin Hayat Bilgisi Başarısı, Tutum ve Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkileri Araştırmacı: Cemal Aslan Bu araştırmanın amacı Çözümlemeli Öykü yöntemi ve Geleneksel öğretim yöntemlerinin İlköğretim 3. Sınıf öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersindeki başarı, derse yönelik tutumlar ve düşünme becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni uygulanmıştır. Araştırma biri deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere, iki grup üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda Çözümlemeli Öykü yöntemi, kontrol gurubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubunda dersler araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Araştırma verileri, Hayat Bilgisi Başarı Testleri, Hayat Bilgisi Tutum Ölçeği ve doküman incelemeleri toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi ve öğrencilerin çalışma yapraklarındaki ifadeleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Çözümlemeli Öykü yönteminin öğrencilerin Hayat Bilgisi dersindeki başarısı üzerinde geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin Hayat Bilgisi dersine yönelik tutumları üzerinde Çözümlemeli Öykü yöntemi ile geleneksel öğretim yöntemleri arasındaki farkın önemli olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin öykülerdeki çözümlemeleri, derste işlenen bir sosyal olay ya da olguya ilişkin çözümleme yapmada güçlükler yaşadıklarını ve işlenen tema ile ilgili düşünme becerilerini yeterli düzeyde kullanamadıkları saptanmıştır. The title of the Research: The effects of the Analyticial Story Method on the achievement of Social Studies, Attitude and Thinking Skills of Students Researcher: Cemal Aslan The purpose of this research is to investigate the effects of Analytical Story Method on the achievement in Social Studies, attitude and thinking skills of third grade students in elementray schools. The research is based on pre- and post-test wiht control group. The experimental group was through Analyticial Story method whereas, the traditional group was given a triditional instructional method. In both groups, the lessons were given by the researcher himself. The reseach data were gathered via The Social Studies Achievement Test, The Attitude Scale Towards Life Studies and the analytical expressions of the students in the story. Arithmetic Mean, Standard Devination, t- test and the students' expressions on the worksheets. According to the results of the research, it was found the Analyticial Story method has more positive effects on the Social Studies achievement of the students than the traditional instructional method. It has been found that there are not any significant differences between the Analytical Story method and Analyticial Story method regarding the attitudes of students towards Social Studies. Moreover, studenst have difficulties in analysing social events or facts which are subject matter and also of the lesson, they do not use their thinking skills sufficiently in terms of the subject matter of the lesson. IV
Collections