İlköğretim II.kademe matematik programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
îçinde bulunduğumuz çağın en büyük özelliği; her alanda, her gün yeniliklerin ve gelişmelerin yaşanmasıdır. Sosyal bir varlık olan insanoğlunun, çevresinde yaşanan bu değişime ayak uydurması, onun için kaçınılmaz bir gereklilik ve gerçektir. Birey sahip olduğu eğitim ölçüsünde, her türlü yeniliğe kendini açabilir. Bu ise eğitim sistemi ile ilişkili olan eğitim programlarının niteliğine bağlıdır. Bir ülkede, eğitim programlarının değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için yapılan çalışmaların hepsi direkt eğitimin kalitesini etkileyecektir. Matematiğin diğer bütün bilimlerin temelinde var olmasının yanında bir de temel eğitim programı içinde yer alıyor olması İlköğretim Matematik Ders Programına ayrı bir görev yüklemiştir. Bu nedenle, uygulanmakta olan ilköğretim 6-7-8. sınıf matematik programının, öğretmen görüşleri altında değerlendirilmesinin faydalı olacağı düşünülmüştür. Öncelikle, günümüze kadar ilköğretim 6-7-8. sınıf matematik ders programı ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra; mevcut ilköğretim 6-7-8. sınıf matematik programını kullanan, İzmir ili Buca ilçesindeki, farklı sosyo-ekonomik durumdaki okullardan görev yapan matematik öğretmenleri ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirildi. Yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen verilerden hareketle mevcut programı değerlendirmeye yönelik Likert tipi bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen Likert tipi ölçek, 2003-2004 öğretim yılında îzmir ilinde Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Konak, Narlıdere ve Balçova ilçelerinde rasgele örnekleme yöntemi ile farklı sosyo-ekonomik durumdaki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 140 matematik öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ve son olarak; kullanılan Likert tipi veri toplama aracından elde edilen verilere ek olarak ve araştırmanın amacına uygun olarak ilköğretim 6-7-8. sınıf matematik programının konularına ilişkin ek görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İlköğretim 6-7-8. sınıf matematik programının değerlendirilmesine yönelik gerçekleştirilen Likert tipi veri toplama aracından elde edilen veriler SPSS 10.0 for Windows programı kullanılarak analiz edilmiş ve Alpha güvenirlik katsayısı 0,83 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde frekans dağılımları, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Scheffe testi ve Tukey testi kullanılmıştır.vııı Araştırmanın verilerine dayanarak ulaşılan bazı önemli sonuçlar aşağıdaki gibidir; Öğretmenler, program üzerinde bugüne kadar yapılmış olan değişiklikleri yeterli bulmamakta ve programın değiştirilmesini istemektedirler. Genel anlamıyla programın, en kısa zamanda her yönüyle tekrar ele alınıp yapılandırılması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Türkiye'nin bölgesel farklılıkları dikkate alınmadan hazırlanan mevcut programın, yurdun dört bir yanında her bir özel amaç ve davranışın kazandırılmasının mümkün olamayacağı düşünülmektedir. Program çalışmaları başlatıldığında bu konunun göz önünde bulundurulması istenmektedir. Programdan kaynaklanan; konuların yoğunluğu, konuların öğretiminde yaşanan zaman sorunu vb. gibi nedenlerden dolayı kullanılan metotlar öğretmen merkezli bulunmuştur. Daha fazla öğrenci merkezli metotlarla kullanıma uygun bir program istendiği tespit edilmiştir. Elde edilen bu verilere dayanarak bazı öneriler sunulmuştur. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir; İlköğretim matematik programı bir bütün halinde ele alınmalı ve öncelikle 1-5. sınıfların programından başlayan bir değişime uğratılmalıdır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde değinilen soyut oldukları düşünülen konuların, yurt dışı matematik programlarında 1. sınıftan itibaren uygulamada olmaları dikkat çekicidir. Eğitim sistemimiz için bazı standartlara ayak uydurabilmenin yolu çağdaş programlar kullanmaktan geçtiğine göre; mevcut 6-7-8. sınıf programının tüm içeriğiyle (konu, araç- gereç, öğrenme yöntem ve teknikleri, vb. g.b.) tekrar yapılandırılması için en kısa zamanda ancak doğru çalışmalar yapılmalıdır. Matematik dersi, ilköğretimde de `matematik` ve `geometri` dersleri adında farklı iki ders olarak işlenebilmesi için programda geometri konuları için ayrı bir ders programı hazırlanabilir. Araştırmada elde edilen sonuçların ve önerilerin bu alanda yapılacak diğer çalışmalara yardımcı olacağı düşünülmektedir. The most important property of that reforms and improvements happened. A person is a social form renewal who keeps up out changing around them. This is an unavoidable necessary and reality for them. The people can open themselves to every kind of reform. It depends on the education program's property that is related with education system. In a country; working to get appreciate, improving and getting better of the education programs can direct effect the quality of education. Mathematics is the foundation of every science. In addition to this math is inside of the basic education program. This reason load different duties to Primary Education Math Lesson Program. So this Primary Education 6., 7., 8. class math program have to be appreciate under teacher's opinion can be useful. First of all, Primary Education 6-7-8. class' mathematics lesson program has evoluated until today. After that; We semi,structred interview with Math teachers who works in different social-economic schools in Izmir city, Buca district and using existing primary education 6-7-8. class mathematics program. In addition to getting data from results of that interview we improve Likert type questionere. Advance questionere used in 140 math teachers who attendant in different social-economic primary education schools in Bornova, Buca, Gaziemir, Karşıyaka, Konak, Narlıdere and Balçova district. At last, in addition to data from questionere; there were additional interviews about subject of Primary Education 6-7-8. class math program according to research. The data that are obtained by the Likert type data collection tool that aims appreciating the math programs of primary 6-7-8. classes, are analyzed by using SPSS 10.0 for windows and alpha reliability coefficient is found as 0.83. In analysis of frequency distribution; t-test, one-way variance analysis, Scheffe test and Tukey testes are used. Some important results that are reached based on these data are given below; Teachers don't find the changes enough that are made on the program till today and they want that the program must be changed. In generally, it's seen that every side of it in a short time must restructure the program.Thinking that, the current program that was prepared without thinking of the region differences of Turkey, it's impossible to gain people special aims and objectives in all squares of the country. It's wanted that the program must reconsidred and re structred as soon as possible. Cause of the intense of subjects, the time problem which appears in the learning of subject and etc., those are the results of program, the used methods was found as teacher centred. It's determined that a program which is suitable with student centered useful wanted. Some suggestions are presented based on these data. Some of them are given below; Primary mathematics program must be taken up totally and firstly starting with the 1-5 classes must change it. The subjects, which are thinking as an abstract and which are talked by the teachers; are intelligent that they were putting in practice at 1st class in abroad. The way to keep up with some standards goes through by using modern programs according to our education system, for the restructured of current 6-7-8. Classes program (subject, tools- equipment, the techniques and methods of learning, and etc..) must be have a study but in a short time.. To teach the mathematics lesson in primary school as geometry and mathematics like two different lessons, a different lesson program can be prepared for geometry concepts in program. It's thinking that the results and suggestions that are gained in researches will be helpful for the other studies about this subject.
Collections