Sekizinci sınıf genetik-canlılarda üreme ve gelişme ünitelerinin öğreniminde ve öğretiminde karşılaşılan zorlukların tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sekizinci Sınıf Genetik-Canklarda Üreme ve Gelişme Ünitelerinin Öğreniminde ve öğretiminde Karşılaşılan Zorlukların Tespiti Mustafa Sami TOPÇU Genetik alanında günümüzde baş döndürücü gelişmelerin olması, dikkatleri bu alana çekmiştir. Bu gelişmelerin anlaşılabilmesi ve üzerine yeni bilgiler eklenebilmesi için genetikte temel kavramların iyi bir şekilde öğrenilmesi gerekmektedir. Böylece ülkemizde Ok kez 8. sınıfta görülen genetik konusu, kavramların günlük hayatta kullanılması bakımından önem kazanacaktır. İyi bir öğretim, bu konunun daha iyi nasıl öğretileceği ve öğrenileceği çabası içindedir. Bunun için bu konuda öğretmen ve öğrencilerin karşılaştığı zorlukların tespiti iyi bir öğrenme-öğretme süreci sırasında karşılaşılan problemlerin çözümü için gereklidir. İncelenen literatür ışığında genetik konusunun öğreniminde ve öğretiminde bir çok ciddi problem yaşandığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; Genetik-Canularda Üreme ve Gelişme ünitelerinin öğrenim ve öğretiminde karşılaşılan zorlukların tespitidir. Uygulamada; İzmir ili Buca ilçesindeki iki ilköğretim okulundan 128 öğrenciye genetik konusunun ne kadar anlaşıldığıyla ilgili açık uçlu sorular içeren bir test uygulanmıştır. Test verilerini desteklemek ve sebepleriyle açıklığa kavuşturmak amacıyla, 10 öğrenciyle ve öğretimde karşılaşılan zorlukları belirlemek üzere ise 3 okuldan 6 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu uygulamalar sonucunda, genetik konusunun öğreniminde karşılaşılan zorluklar olarak; kavram öğrenmede karşılaşılan zorluklar, araç gereçlerin yetersiz olması, yeterli deney yapılamaması, konunun yeterince görselleştirilememesi, ders kitaplarından ve öğretmenin öğretim yönteminden kaynaklanan problemler sayılabilir. Genetik konusunun öğretiminde karşılaşılan zorluklar ise; öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinin düşük olması, genetik konusunda yeterli araç gerecin olmayışı, fen öğretim programında genetiğin içeriğinin ağır olması, söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Fen öğrenimi ve öğretimi, genetik eğitimi, fen eğitimi ve kavram yanılgıları.. The Determination of the Difficulties in Learning and Teaching of Genetics-Reproduction and Development of Living Things in Class 8 Mustafa Sami TOPÇU Nowadays, outstanding developments in genetics studies, have given attention to this field. In order to follow these improvements, the basic principles of genetics should be understood well. As a result, the subject of genetics will gain importance in terms of understanding the news about genetics in daily life. Educators make efforts about how well the subjects can be taught and learned better in terms of better understanding. Therefore, in this subject the determination of the difficulties faced by teachers and students is necessary for the solution of the problems confronted during the process of a good learning-teaching activities. During the literature review, it has been found out that there were important problems in learning and teaching the subject. The purpose of this study is to find out the difficulties faced in teaching and learning of the subjects. An open-ended questionnaire was used to find out how well the subject was understood by students. The number of student participated in this study was 128 from two primary schools in Buca, İzmir. Moreover, with 10 students a semi-structured interview has been conducted in order to identify students' in-depth understanding. Another semi-structured interview has been conducted with 6 teachers from 3 schools in order to find out their difficulties in teaching the subject. As a result, some difficulties about learning genetics have been identified and categorized as; students' difficulties in learning, the lack of equipment and experiments, abstraction of the concepts, text-books and teaching methods. Additionally, teachers' difficulties in teaching the subject are classified as; the low level of readiness of students, the lack of equipment, heavy content Key Words: Science learning and teaching, the education of genetics, science education and misconceptions.
Collections