Strateji öğretiminin fizik başarısı, tutum, başarı güdüsü üzerindeki etkileri ve strateji kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Strateji Öğretiminin Fizik Başarısı, Tutum, Başarı Güdüsü Üzerindeki Etkileri ve Strateji Kullanımı Bu araştırmada, strateji öğretiminin, öğretmen adaylarının Fizik dersindeki akademik başarıları, tutumları, başarı güdüleri, strateji kullanımları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri ile öğrencinin cinsiyeti ve başarı düzeyi arasındaki ilişkilerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmış ve 2001-2002 eğitim-öğretim yılında Fizik II dersini alan üniversite ikinci sınıf öğrencilerinin (n=75) oluşturduğu iki grup üzerinde yürütülmüştür. Strateji öğretimi grubuna soru sorma, özetleme ve grafik örgütleyiciler üzerine öğretim uygulanmış kontrol grubunda ise strateji öğretimi yapılmamıştır. Araştırmanın verileri, Fizik Başarı Testi, Fizikte Kullanılan Öğrenme Stratejileri Ölçeği, Fizik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Basan Güdüsü Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, Varyans Analizi, Scheffe Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular, strateji öğretiminin fizik başarısı, fiziğe yönelik tutum ve başarı güdüsü üzerinde olumlu etkileri olduğunu göstermektedir. Strateji öğretiminin grupların strateji kullanımı üzerinde bazı boyutlarda strateji öğretimi grubu lehine olmak üzere önemli etkiler oluşturduğu saptanmıştır. Strateji öğretimi grubunda yer alan kız öğrencilerin strateji öğretiminden erkek öğrencilere göre daha fazla yararlandıkları ve bazı boyutlarda yer alan stratejileri daha sık kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin başarı düzeyi yükseldikçe strateji kullanımlarının da arttığı saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Öğrenme Stratejileri, Strateji Öğretimi, Tutum, Başarı Güdüsü, Fizik Öğretimi The Effects of Strategy Teaching on Physics Achievement, Attitude, Achievement Motivation and Strategy Use The aim of this research is to determine the effects of the strategy teaching on prospective teachers' Physics academic achievement, attitude, achievement motivation, strategy use and to investigate relationships among learning strategies used by students, student gender and success levels. In this reseach, pretest-posttest experimental design with matching control group was used. Two groups of university students (n=75) who took Physics II course at 2001-2002 school year participated in this research. In the strategy instruction group, questioning, summarization and graphic organizers were taught. No strategies were taught to contol group. Data of the research was collected by Physics Achievement Test, Use of Learning Strategies in Physics Scale, Scale of Attitudes towards Physics, Achievement Motivation Scale. Mean, Standard Deviation, t test, Analysis of Variance and Scheffe Test were used to analyze the research data. Findings of the research indicate that strategy teaching is effective on physics achievement, attitudes towards physics and achievement motivation. It was found out that strategy teaching was effective on groups' strategy use in some dimensions in favor of strategy instruction group. It was found out that the girls in strategy instruction group made greater gains from the strategy teaching and they used strategies in some dimensions more frequenty. It was also found out that high achievers used more strategies than the lower achievers. Keywords: Learning Strategies, Strategy Teaching, Attitude, Achievement Motivation, Physics Teaching
Collections