Bilgisayar destekli İngilizce öğretiminin ortaöğretim hazırlık öğrencilerinin İngilizce`ye ve bilgisayara yönelik tutumları üzerindeki etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
XII ÖZET Bu araştırmamış amacı; bilgisayar destekli İngilizce öğretiminin, Ortaöğretim Hazırlık sınıfı öğrencilerinin bilgisayara ve İngilizce'ye yönelik tutumları üzerindeki etkililiğini saptamaktır. Araştırmada, önce-sonra ya da tekrarlı ölçümler deseni olarak da adlandırılan ve yarı deneysel bir desen olan zaman serileri deseni kullanılmıştır. Katmanlı örnekleme yöntemiyle bilgisayar destekli öğretim için en uygun süper liseler arasından seçilen liseden bir hazırlık sınıfı seçkisiz atanmıştır. Örneklem, 20 kız 10 erkek olmak üzere toplam 30 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma; bilgisayar destekli İngilizce öğretimi (BDİÖ) öncesi geleneksel İngilizce öğretimi ve BDİÖ süreçleri olmak üzere 2 aşamalıdır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; beriki aşamada, ikişer hafta aralıklarla, üçer kez uygulanan Bilgisayar ve İngilizce'ye yönelik tutum ölçekleri; BDİÖ öncesi ve sonrası öğrencilere uygulanan görüşme soruları ile her iki süreçte kaydedilen gözlem notlarıdır. Araştırma; toplam 14 haftalık bir süreci kapsamaktadır. Veri çözümlemesi için; Ortalama, Standart Sapma, t-Testi, Varyans Çözümlemesi, Pearson Korelasyon Katsayısı, Frekans ve Yüzde tekniklerinden yararlanılmıştır. Edinilen araştırma bulgularına göre, bilgisayar destekli İngilizce öğretimi sonrası, öğrencilerin bilgisayara ve İngilizce'ye yönelik tutum puanlan, anlamlı ölçüde artış göstermiştir. Ancak tutum puanlarındaki artış ile, öğrencilerin cinsiyetleri ve sosyoekonomik durumları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bilgisayar destekli İngilizce derslerinde, öğretmen sorularına yönelik öğrencilerin parmak kaldırma davranışları, geleneksel derslerdekine göre anlamlı ölçüde farklılık göstermemiştir. Ancak, öğrencilerin, öğretmen sorularına verdikleri doğru yanıt sayısı anlamlı ölçüde artış göstermiştir. öğrenci görüşlerine ' göre, bilgisayar öğretmene yardımcı bir araç olarak İngilizce'nin daha iyi ve hızlı anlaşılmasını sağlamıştır. Bilgisayarlı İngilizce dersleri öğrenciler için ilgi çekici ve güdüleyici olmuştur. Bilgisayarın bireysel öğrenmeyi desteklediği, ancak öğretmenin yerini alamayacağı da vurgulanmıştır. Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Bilgisayar Destekli İngilizce Öğretimi, Zaman Dizisi Deseni. Xlll ABSTRACT The aim of this research Is to discern the effectiveness of computer assisted English instruction on the English language preparatory students' attitudes towards computer and English in a Turkish-medium high school with an intensive English program. A quasi-experimental time series research design, which is also called before- after or repeated measures design was made use of in this research. By using stratified random sampling method, the most appropriate intensive foreign language high school for computer assisted instruction is selected and as a sample, one group of students is randomly assigned. The sample consisted of 30 students (20 girls and 10 hoys). The research had two phases: traditional English instruction and computer assisted English instruction (CAEI). The instruments for data collection were Scale for Attitudes Towards English Attitude and Scale for Attitudes Towards Computer which were given three times at intervals of two weeks. In addition, the participants were also interviewed before and after CAEI. Observations were also made to collect data. The research period was 14 weeks. The statistical techniques Mean, Standard Deviation, t-Test, Analysis of Variance, Pearson Correlation Coefficient, Frequency and Percentage were used to analyze the data. According to the research findings, the students' scores of attitude towards computer and English after CAEI increased significantly. However, the correlations between the increases of the students' attitude scores, their gender and their socioeconomic level were found to be insignificant. The difference between the students' behaviors of raising hands for the teacher's questions in CAE lessons and in traditional English lessons was insignificant However, the number of the students' correct answers to the teacher's questions significantly increased. The students agree that computers help students to understand English faster and better than traditional methods do. The computerized English lessons were found by the students to be attractive and motivating. It was also emphasised that computers support individualized learning, and that, however, the teacher's role is indispensable for learning. Keywords: Computer Assisted Instruction, Computer Assisted English Instruction, Time Series Design.
Collections