Rekombinant DNA teknolojisinin öğretiminde interaktif uygulamalar ve biyoetik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekombinant DNA Teknolojisinin Öğretiminde t nteraktif Uygulamalar ve Biyoetik Melek ALTIPARMAK İnteraktif eğitim; farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve eğitim araçlarının iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği sesli ve görüntülü veri iletişimi şeklinde yapılan eğitim faaliyetidir. Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelerle, bilgisayar ağlarının eğitim ve öğretimin hizmetinde kullanılmaya başlanması ile eğitim sistemi yeni olanaklar kazanmıştır. Web tabanlı öğretimde bu teknolojinin eğitimde kullanıldığı en önemli alanlardan birisidir Rekombinant DNA teknolojisinin öğretiminde web tabanlı interaktif eğitim uygulamalarının öğretime etkisinin incelendiği bu araştırmada, İnteraktif öğretim etkinliklerinin, akademik başarıyı artırdığı, öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirdiği, öğrenmenin kalıcılığını sağladığı belirlenmiştir, öğretimin düzenlenmesine ve sunumuna yeni bakış açısı getiren internet veya Web tabanlı öğretim uygulamaları eğitimcilere birçok olanak sunmaktadır. Ülkemizde 2002 yılından sonra hızla yaygınlaşan İnteraktif yöntemler, ilköğretimden lisansüstü eğitime kadar tüm öğretim kademelerinde uygulanmaya başlanmıştır. Halen günümüzde bu amaca yönelik yeni projeler geliştirilerek uygulanabilirlikleri araştırılmaktadır. Anahtar Kelimleler: Biyoloji Öğretimi, İnteraktif yöntemler, Biyoteknoloji, Rekombinant DNA Teknolojisi, Biyoetik Teaching Recombinant DNA Technology with Interactive Applications and Bioethics Melek ALTIPARMAK Interactive learning is learning through various media such as video, sound, graphics, animation and texts. Students, teachers and training materials are gathered together by these media and are structured in such ways. Since data processing and network technologies had started to be used in instruction education systems attained various opportunities. Web based learning is one of the important part of these technologies. In this research, the effects of web based interactive instruction technologies are investigated in teaching Recombinant DNA technology. Interactive learning applications are found to be effective in increasing achievement, developing positive attitudes towards learnig and permanency of both. Designing learning environments through network technologies brings new points of views and opportunities in instruction. In our counry, interactive learning became widespread after year 2002. Interactive applications have started to be used in primary, middle and graduate education grades. Today new projects and practices are being developed and experienced in instruction. Key Words: Biology Education, Interactive techniques, Biotechnology, Recombinant DNA Technology, Bioethics
Collections