İlköğretim fen bilgisi-kimya konularıyla ilgili WEB tabanlı materyal geliştirme ve fen bilgisi öğretimine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
vui ÖZET Web Tabanlı Öğrenme öğrencilere zaman ve mekandan bağımsız olarak çalışma imkanı sunmaktadır. Bunun yanında öğrencilerin öğrenmesine, başarısına ve tutumuna olumlu etki yapmaktadır. Fakat tamamen online olan derslerin bazı sınırlılıkları bulunmaktadır. Bu sınırlılıkların üstesinden gelmek için uzmanlar yüzyüze eğitim ile online eğitimin harmanlanmasından oluşan Hibrit modelli önermektedirler. Hibrit model yüz yüze eğitim ile tamamen online olan eğitimimin sağladığı başarıyı sağlamaktadır. Bu çalışmada ilköğretim 7 ve 8. sınıf fen bilgisi programında yer alan kimya konuları ile ilgili geliştirilen web tabanlı materyal kullanılarak Hibrit modelin öğrenci tutum ve başarısına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla haftada 3 saat olan dersin 2 saati yüz yüze sınıfta, 1 saati bilgisayar laboratuarında internete bağlanarak (online) olarak yapılmıştır. Çalışma sonunda Hibrit Modelin, geleneksel metotla karşılaştınldığmda, öğrencilerin başarılarına, fen bilgisi dersine ve internet kullanımına yönelik tutumlarına olumlu etki yaptığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Web Tabanlı Öğrenme, Hibrit Model, Değerlendirme Testi, Kimya, Basan IX ABSRACT Web Based Learning Model provides various opportunities for students to study individually without time and space limitations and makes positive effects on students' learning, success and attitude. However, totally on-line courses have some limitations. To overcome these limitations, educational experts offer a mixture of face-of-face and on-line education together, called the hybrid model which can be superior to both face-to-face classes and totally on-line courses in terms of students' success. In this study, the effects of the `Hybrid Model` on the students' success, students' attitude toward to chemistry and internet related to chemistry subjects in the primary school 7m, 8to grade science teaching program, by mixing two hours traditional teaching followed by a one hour on-line application by using a web page specifically designed for this study. As a result of this study it was found out that the hybrid model, when compared to the traditional learning method, has created positive effects on students' knowledge gain, success, attitude toward chemistry and internet Key Words: Web Based Learning, Hybrid Model, Knowledge Scale, cnermni. Success
Collections