Students` and lecturers` views on the motivational factors of preparatory class students at university
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Yabancı dil öğreniminde eğitim psikologları ve sosyal psikologların çok değerli ilerlemeler kaydetmelerine rağmen, özellikle Türkiye'de ki yabancı dil öğrenim ortamında, resmi sınıf atmosferinde ne tür güdü etmenleri olduğunu ve bunların zamanla nasıl değiştiğini anlamak zordur. Eğitimsel amaçlarda güdünün kaynağını ve gelişimini anlamak çok önemlidir. Bu yüzden bu çalışmanın ana amacı, yabancı dil öğrenirken öğrencilerin güdülerini etkileyen etmenleri belirlemektir. Mevcut çalışmanın bir başka amacı ise bu güdüsel etmenlerin belirlenmesinde hazırlık sınıfı öğrencileri ile öğretmenlerinin aralarında önemli farklılıklar olup olmadığım bulmaktır. Son önemli amaç ise, özellikle yabancı dil öğretmenlerine öğrencilerinin güdülerini arttırmak için çeşitli yollar önermek ve onların öğrencilerini anlamaları ve daha iyi bir ortam yaratabilmelerini sağlayarak, onlara yardımcı olmaktır. Birinci Bölüm öncelikle sorunun altyapısını incelemekte ve sonra da araştırmanın önemini ve sürecim açığa kavuşturmaktadır. Son olarak, sorunu ortaya koymakta ve tezin sürecine dikkat çekmektedir. İkinci Bölüm, 'güdü'yü genel olarak tanımlayarak ve yöneticilerle öğretmenlere gerekli önerilerde bulunarak konuyu bir bağlama oturtmaya çalışmaktadır. Güdü teorileri ve modellerini içine alan derin alan taraması araştırmacıyı yabancı dil öğreniminde güdünün esas etmen olduğuna ikna etmiştir. Bu arada, güdünün çeşitleri ve kaynaklan da güdüsel etmenler ortaya konulmadan netlik kazanmıştır. Üçüncü bölüm, araştırmanın modeli, evren ve örnekleri, veri toplama araçlarım içeren yöntemi incelemektedir. Çalışmaya katılan öğrenciler Dokuz Eylül Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu' na devam etmektedirler. Gereksinim duyulan verinin toplanabilmesi için 2004 yılının Sonbahar' ında 18 öğretmenin ders verdiği 12 sınıfa içten duygu ve düşüncelerini almak amacıyla açık uçlu bir sora yöneltilmiştir. Bir başka deyişle, çalışmanın sonuçları 305 öğrenci ve 45 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiş bir protokol çalışmasına dayanmaktadır. Dördüncü Bölüm katılımcıların düşüncelerini gösteren ilgili tablolar verilerek sonuçlan açıklamaktadır. Bu karşılaştırmalı çalışma yabancıVİİ dil öğrenimindeki güdüsel etmenlerin belirlenmesinde öğretmen ve öğrencilerin arasında büyük farklılıklar olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Katılan öğrencilerin çoğunluğu öğretmenleri hakkında olumlu ancak sınavlar hakkında olumsuz düşünmektedir. Öte yandan, öğretim elemanlarının çoğunluğu yöntem ve tekniklerin öğrenci güdüsünü artırmada en etkin etmenler olduğunu ve öğrencilerin en yıkıcı sorunlarının da çevresel ve fiziksel sorunları olduğunu dile getirmektedir. Açıkça görülüyor ki; öğrenci güdüsü özellikle öğretmenler, sınavlar ve çevresel koşullardan etkilenmektedir. Tez ileri araştırmalar için öneriler ve bulguların tartışılmasıyla sona ermektedir. Bulguların tartışılması öğrenci güdüsünün yabancı dil çalışmalarındaki önemim güçlendirmektedir ve belki de, devam eden öğrenim sürecinde, öğretmenin kritik rolünün eşit seviyede önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.. Anahtar Kelimeler: Öğrenci güdüsü, Etkin Öğretim, Güdüsel Etmenler, Güdü Çeşitleri. vııı ABSTRACT Even though educational psychologists and social psychologists provided valuable development in foreign language learning motivational theories, it is difficult to know what kinds of motivational factors exist in the formal classroom atmosphere and how those change overtime, in particular in Turkish foreign language learning contexts. Understanding the source of motivation and the development of motivation is very important for educational purposes. Therefore the major purpose of this study was to identify the motivational factors affecting students in learning a foreign language. Another purpose of the present study was to determine whether there are significant differences between the students of a preparatory class and their teachers in identifying those motivational factors. The last important aim of this study is to suggest teachers of especially foreign languages the possible ways of enhancing the motivation of their students and to help them create a better atmosphere by getting them to understand the students. Chapter One discusses the background of the problem first and then points out the importance of the study and its possible results. And finally, it states the problem and arise interest in the process of the thesis. Chapter Two contextualizes the study by defining 'motivation' in general and giving necessary suggestions to both teachers and administrators. An in-depth investigation of the related literature including the theories and models of motivation persuades the researcher that motivation is a major factor influencing foreign language learning. Meanwhile the sources and the types of motivation are also clarified before presenting the motivational factors. Chapter Three examines the methodology of the research by giving the model of the research, defining the population and the sample and showing the instruments of data collection. The students involved in the study attended the preparatory class at DEU School of Foreign Languages. In order to gather the data needed, an open-ended question was asked to 12 classes taught by 18 different teachers in Fall 2004 to get their most intimate feelings and ideas about theIX motivational factors. In other words, the results were based on the participation of 305 students and 45 teachers in this protocol study. Chapter Four describes the findings of the study by giving the relevant tables showing the opinions of the participants. This comparative study revealed that there are significant differences between the students and lecturers in identifying the motivational factors in learning a foreign language. The majority of the participating students think positively about their teachers but negatively about the exams. On the other hand, the majority of the participating lecturers state that methods and techniques are the most effective motivational factors increasing the level of students' motivation and environmental and physical conditions are the most devastating problems of the students. It is obvious that students' motivation is significantly correlated with teachers, exams and environmental conditions. The thesis concludes by discussing findings of the study and suggestions for future search. The discussion of the findings reinforced the importance of students motivation in foreign language study and perhaps equally important the continuing critical role of the teacher in the learning process. Key Terms: Student Motivation, Effective Teaching, Motivational Factors, Types of Motivation.
Collections