Viyolonsel eğitiminde gam metodolojisi geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ÖZET Bu araştırmada, İzmir İli içindeki örgün eğitim kurumlarından olan Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvan, Buca Eğitim Fakültesi Müzik Bölümü, Işılay Saygın Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi ve Ümran Baradan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümlerinde, viyolonsel eğitimine bu kurumlarda başlamış olan öğrencilerin, çalgı eğitiminin vazgeçilmez temeli olan gam çalışmalarım ne ölçüde yaptıklarım saptayıp, gam çalışma eksikliğinde ileride problemlerle karşılaşmamaları konusunda, özellikle yeni başlayan öğrencilere yararlı olacağı düşüncesiyle oluşturulmuş bir başlangıç gam metodu önerisi oluşturularak eğitime katkıda bulunulmaya çalışılmıştır. Araştırmada viyolonsel eğitiminde gamların ne denli önemli olduğunu ortaya çıkarmaya yönelik hazırlanmış sorulardan oluşan, öğretmen ve öğrencilerle yapılan görüşme, kaynak tarama teknikleriyle elde edilen veriler esas alınarak, yorumlarla birlikte sonuçlar ışığında çözüm önerilerini barındıran bir başlangıç gam metodu önerisi geliştirilmiştir. vıı ABSTRACT In this investigation, an attempt has been made to determine to what degree scale work, the indispensable foundation of instrumental training, is practiced and to contribute to the field of music education in an attempt to prevent students from encountering future problems resulting from inadequate scale work by formulating a recommendation of introductory level scale work designed especially to benefit beginning cello students who have begun their training in the music departments of Izmir County's fine educational institutions, D.E University State Conservatory, Buca School of Education Music Department, the Işılay Saygm Anatolia Fine Arts High School and the Ümran Baradan Anatolia Fine Arts High School. During the course of this investigation a method full of problem-solving recommendations for introductory level scale work has been developed by formulating interpretations to the answers of questions designed to discover why scale work is crucial to cello training in light of meetings with teaching staff and students and data collected by research techniques.
Collections