Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme yönteminin fizik dersi (Newton`un hareket kanunları) öğrenci başarısı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme yönteminin Öğrenci Takımları - BaşarıBölümleri tekniği, bilgisayar destekli olacak şekilde yapılandırılarak öğrencilerinakademik başarılarındaki değişimin incelenmesi amaçlanmaktadır.Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme için fizik derslerinde kullanılabileceken uygun tekniğin Öğrenci Takımları - Başarı Bölümleri olduğu konu uzmanlarıylayapılan görüşmeler sonucunda belirlendi.Araştırmada, 2004-2005 öğretim yılı, zmir Süleyman Demirel Lisesi 10Ave 10E sınıflarında okuyan toplam 61 öğrenci üzerinde yürütüldü. Araştırmada,öntest - sontest kontrol gruplu desen yarı deneysel olarak kullanıldı ve araştırmaverileri Alpha güvenirlik katsayısı 0.77 olan Newton'un Hareket Kanunları BaşarıTesti ile toplandı. Verilerin analizinde varyans analizi ve t - testi kullanıldı.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, şbirlikli Öğrenme Yöntemi,Öğrenci Takımları - Başarı Bölümleri tekniğinin, öğrencilerin akademik başarılarıüzerinde olumlu etkilerinin olduğunu göstermektedir. Cinsiyet bağımsız değişkeninegöre araştırma sonunda geleneksel öğretim grubundaki öğrencilerin fizikbaşarılarında erkek öğrenciler lehine anlamlı bir fark belirlenirken, şbirlikliÖğrenme Yöntemi uygulanan grupta cinsiyet değişkenine bağlı anlamlı bir farklılıkolmadığı belirlendi. In this study, cooperative learning method Student Teams - AchievementDivisions technique is used by making it computer supported and the change inacademic success is determined.It is assumed that success techniques of detailed structured team - game -tournament or student teams of students that know nothing about the subject and donot have research skills will be more beneficial. It is determined by consulting tospecialists that computer supported cooperative learning would be the most suitabletechnique for physics lessons.A total of 61 students were included to the study in 2004 - 2005 educationseason, attending Izmir Suleyman Demirel High School 10 A and 10 E classes. In thestudy, the pattern of preliminary test-final test with control group is used as semiexperimental and study data is accumulated with Alpha reliability constant 0.77known as Newton's Law of Motion Success Test. Variance analysis and t-test is usedin the analysis of data.Cooperative Learning Method, Student Teams - Achievement Divisionstechnique has been applied on small group and tested on Newton?s Laws MotionUnit and found out to be positively effective. While according to gender freevariable, a significant difference has been determined in favor of the physics successof male students in the conventional (traditional) education group, no significantdifference was present in the group subjected to Cooperative Learning Methodaccording to gender variable.
Collections