Çalgı çalışma sürecinde özdüzenlemeli öğrenme ile duyuşsal özellikler ve performans düzeyi ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, ?zmir ve Ankara illerinde öğrenim görmekte olanMüzik Öğretmenliği Anabilim Dalı ve Konservatuvar lisans düzeyindekiöğrencilerin çalgı çalısma sürecindeki özdüzenlemeli öğrenme, müzik yeteneğineiliskin özyeterlik, çalgı çalısmaya iliskin tutum ve bireysel çalgı performansdüzeylerini belirlemek, bunlar arasındaki iliskileri ortaya koymak ve budeğiskenlerle öğrencilerin bireysel özellikleri arasındaki iliskileri saptamaktır.Arastırma, 2006-2007 öğretim yılında Dokuz Eylül Devlet Konservatuvarı,Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı lisans ve Dokuz EylülÜniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü MüzikÖğretmenliği Anabilim Dalı ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi GüzelSanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda okumakta olantoplam 380 öğrenci üzerinde gerçeklestirilmistir.Arastırma verilerine, tek yönlü varyans analizi, t ve Scheffe testleriuygulanmıs, Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıs ve çoklu regresyon analiziyapılmıstır. Arastırma kapsamındaki öğrencilerin, çalgı çalısma sürecindekiözdüzenlemeli öğrenme düzeyleri onların yaslarına (p<.05), günlük çalgı çalısmasürelerine (p<.001) ve okumakta oldukları okullara göre (p<.001) önemli farklılıklargöstermektedir. Müzik yeteneğine iliskin özyeterlik düzeyleri öğrencilerincinsiyetlerine (p<.05), günlük çalgı çalısma sürelerine göre (p<.001), çalgıdeneyimlerine (p<.05) ve okumakta oldukları okula göre (p<.001) önemli farklılıklargöstermektedir. Çalgı çalısmaya iliskin tutumları öğrencilerin yaslarına (p<.05),günlük çalgı çalısma sürelerine (p<.001) ve okumakta oldukları okula göre (p<.001)önemli farklılıklar göstermektedir. Çalgı performans düzeyleri, öğrencilerin günlükçalgı çalısma sürelerine göre (p<.001) önemli farklılık göstermektedir.Arastırmada ele alınan değiskenler arasında en yüksek düzeyde iliskininöğrencilerin çalgı çalısmaya iliskin tutum düzeyleri ile çalgı çalısma sürecindekiözdüzenlemeli öğrenme düzeyleri arasında (r=.76) olduğu görülmüstür. Bununlabirlikte, en düsük iliski, pozitif olmakla beraber, öğrencilerin çalgı çalısmasürecindeki özdüzenlemeli öğrenme düzeyleri ile çalgı performans düzeyleri arasında(r=.22 ) olduğu görülmüstür. Ayrıca, müzik yeteneğine iliskin özyeterlik ve bireyselçalgı performansı sabit tutulduğunda çalgı çalısmaya iliskin tutum, çalgı çalısmasürecindeki özdüzenlemeli öğrenme düzeyindeki değiskenliğin %67'sini tek basınaaçıklayabilmektedir. Arastırma kapsamındaki öğrencilerin, günlük çalgı çalısmasüreleri ile; yasları, çalgı deneyimleri ve okumakta oldukları okul arasında önemliiliskiler bulunmaktadır (p<.001). Bunun yanı sıra öğrencilerin çalgı çalısmasürecinde kullandıkları özdüzenlemeli öğrenme taktikleri incelendiğinde butaktiklerin, performans öncesi, performans denetim ve performans değerlendirmeevrelerinden olustuğu ve öğrencilerin taktik kullanımları gibi bilissel ve üstbilisselbecerilerine; güdü, tutum, ilgi, görev değer inançları ve özyeterlik gibi birçokduyussal özelliğin de eslik ettiği görülmüstür. The purpose of the present research is the determining the level of selfregulatedlearning in instrumental practice, self-efficacy towards music ability,attitudes towards instrumental practice and instrumental performance and examiningthe relationship between those variables. Other purpose of the present research is,examining the relationship between those variables and students? personal variables.The sample consisted in conservatory students studying in ?zmir and Ankara and,music education students studying in ?zmir and Ankara, totaling 380.In the study, ?The Self-Regulation In Instrumental Practice Scale? (=.89), ?TheSelf-Efficacy Scale Towards Musical Ability? (=.90), ?The Attitude Scale TowardsInstrumental Practice? (=.95) and an interwiev protocol called as ?The Self-Regulated Learning Strategies Using In Instrumental Practice? that developed byresearcher in 2007 is used. In the research, the data were analyzed by ANOVA, t,Scheffe tests, correlation and multiple regression analysis. There are significantdifferences between students? self-regulated learning levels in instrumental practiceand their ages (p<.05), amount of daily practice times (p<.001), and schools(p<.001). There are significant differences between students? self-efficacy levelstowards musical ability and their gender (p<.05), amount of daily practice times(p<.001), instrument experiences (p<.05), and schools (p<.001). There are significantdifferences between students? attitudes level towards instrumental practice and theirages (p<.05), ), amount of daily practice times (p<.001), and schools (p<.001). Thereare significant differences between students? instrumental performance level andonly amount of daily practice times (p<.001).The highest positive relationship is between attitudes towards instrumentalpractice and self-regulated learning in instrumental practice (r=.76). Nonetheless, thelower relationship is between self-regulated learning in instrumental practice andinstrumental performance (r=22). Besides, when self-efficacy towards musical abilityand instrumental performance are statistically fixed, attitudes towards instrumantalpractice accounts only for %67 of the variance in self-regulated learning ininstrumental practice. And it has been shown that there are significant relationshipsbetween daily instrumental practice time and students? ages, instrumentalexperiences, and schools (p<.001). Besides, it has been shown that students use theself-regulated learning strategies which includes pre-performance, performancecontrol and performance evaluation phases and the affective components such as,motivation, attitudes, interests, task value beliefs and self-efficacy accompanies thecognitive and metacognitive components during instrumental practice
Collections