Browsing TEZLER by Subject "16. century"
Now showing items 1-20 of 98
-
1569 tarihli Üsküb İcmâl Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mufassal defterlerin müsveddelerine dayanılarak hazırlanan icmâl defterleri gelirlerin kimler tarafından tasarruf edilmekte olduğunu göstermektedir. Yalnız idari teşkilatla, gelir birimlerinin isimlerini ve yıllık hâsılat ... -
1569 tarihli Üsküb İcmâl Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mufassal defterlerin müsveddelerine dayanılarak hazırlanan icmâl defterleri gelirlerin kimler tarafından tasarruf edilmekte olduğunu göstermektedir. Yalnız idari teşkilatla, gelir birimlerinin isimlerini ve yıllık hâsılat ... -
1569 tarihli Üsküb İcmâl Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mufassal defterlerin müsveddelerine dayanılarak hazırlanan icmâl defterleri gelirlerin kimler tarafından tasarruf edilmekte olduğunu göstermektedir. Yalnız idari teşkilatla, gelir birimlerinin isimlerini ve yıllık hâsılat ... -
1569 tarihli Üsküb İcmâl Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Mufassal defterlerin müsveddelerine dayanılarak hazırlanan icmâl defterleri gelirlerin kimler tarafından tasarruf edilmekte olduğunu göstermektedir. Yalnız idari teşkilatla, gelir birimlerinin isimlerini ve yıllık hâsılat ... -
16. ve 20. yüzyıllar arasında avrupa`da akademik düzeyde sanat eğitiminin oluşumu ve Türkiye`deki sanat eğitimine katkıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, kişinin birey olma yolunda adımlarını sağlıklı ve dengeli atmasının en geçerli yoludur. Birey sanat eğitimi yoluyla bilinçli bir sanat izleyicisi ve insan olma bilincine sahip olurken, bunu yaratıcı doğasının ... -
16. ve 20. yüzyıllar arasında avrupa`da akademik düzeyde sanat eğitiminin oluşumu ve Türkiye`deki sanat eğitimine katkıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, kişinin birey olma yolunda adımlarını sağlıklı ve dengeli atmasının en geçerli yoludur. Birey sanat eğitimi yoluyla bilinçli bir sanat izleyicisi ve insan olma bilincine sahip olurken, bunu yaratıcı doğasının ... -
16. ve 20. yüzyıllar arasında avrupa`da akademik düzeyde sanat eğitiminin oluşumu ve Türkiye`deki sanat eğitimine katkıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, kişinin birey olma yolunda adımlarını sağlıklı ve dengeli atmasının en geçerli yoludur. Birey sanat eğitimi yoluyla bilinçli bir sanat izleyicisi ve insan olma bilincine sahip olurken, bunu yaratıcı doğasının ... -
16. ve 20. yüzyıllar arasında avrupa`da akademik düzeyde sanat eğitiminin oluşumu ve Türkiye`deki sanat eğitimine katkıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sanat eğitimi, kişinin birey olma yolunda adımlarını sağlıklı ve dengeli atmasının en geçerli yoludur. Birey sanat eğitimi yoluyla bilinçli bir sanat izleyicisi ve insan olma bilincine sahip olurken, bunu yaratıcı doğasının ... -
39 numaralı Mühimme Defteri`nin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.119-240)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)RDivân-ı Hümâyûn Osmanlı Devleti merkez teşkilatının önemli bir kurumudur. Devletin siyasi, askeri, mali ve adli işleri burada görüşülürdü. Divânda alınan kararlar fermân, berat ve hükümlerin nakil kısımları mühimme ... -
39 numaralı Mühimme Defteri`nin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.119-240)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)RDivân-ı Hümâyûn Osmanlı Devleti merkez teşkilatının önemli bir kurumudur. Devletin siyasi, askeri, mali ve adli işleri burada görüşülürdü. Divânda alınan kararlar fermân, berat ve hükümlerin nakil kısımları mühimme ... -
39 numaralı Mühimme Defteri`nin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.119-240)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)RDivân-ı Hümâyûn Osmanlı Devleti merkez teşkilatının önemli bir kurumudur. Devletin siyasi, askeri, mali ve adli işleri burada görüşülürdü. Divânda alınan kararlar fermân, berat ve hükümlerin nakil kısımları mühimme ... -
39 numaralı Mühimme Defteri`nin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.119-240)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)RDivân-ı Hümâyûn Osmanlı Devleti merkez teşkilatının önemli bir kurumudur. Devletin siyasi, askeri, mali ve adli işleri burada görüşülürdü. Divânda alınan kararlar fermân, berat ve hükümlerin nakil kısımları mühimme ... -
54 nolu Mühimme Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi(221-291)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Divân-ı Hümâyun, Osmanlı Devleti'nin üst düzey karar organı olup, burada siyasî, sosyal, askerî, hukukî, iktisadî işler görüşülerek bir karara bağlanırdı. Mühime Defterleri Osmanlı Divanından çıkan bu kararların bir ... -
54 nolu Mühimme Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi(221-291)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Divân-ı Hümâyun, Osmanlı Devleti'nin üst düzey karar organı olup, burada siyasî, sosyal, askerî, hukukî, iktisadî işler görüşülerek bir karara bağlanırdı. Mühime Defterleri Osmanlı Divanından çıkan bu kararların bir ... -
54 nolu Mühimme Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi(221-291)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Divân-ı Hümâyun, Osmanlı Devleti'nin üst düzey karar organı olup, burada siyasî, sosyal, askerî, hukukî, iktisadî işler görüşülerek bir karara bağlanırdı. Mühime Defterleri Osmanlı Divanından çıkan bu kararların bir ... -
54 nolu Mühimme Defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi(221-291)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Divân-ı Hümâyun, Osmanlı Devleti'nin üst düzey karar organı olup, burada siyasî, sosyal, askerî, hukukî, iktisadî işler görüşülerek bir karara bağlanırdı. Mühime Defterleri Osmanlı Divanından çıkan bu kararların bir ... -
69 Nolu mühimme defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı devlet teşkilatının en önemli idare makâmı Divân-ı Hümayûn dur. Divân-ı Hümayûn da devletin bütün iç ve dış meseleleri ile ilgili siyâsi, iktisâdi, askeri, sosyal, idâri ve dini konular görüşülerek karara bağlanır ... -
69 Nolu mühimme defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı devlet teşkilatının en önemli idare makâmı Divân-ı Hümayûn dur. Divân-ı Hümayûn da devletin bütün iç ve dış meseleleri ile ilgili siyâsi, iktisâdi, askeri, sosyal, idâri ve dini konular görüşülerek karara bağlanır ... -
69 Nolu mühimme defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı devlet teşkilatının en önemli idare makâmı Divân-ı Hümayûn dur. Divân-ı Hümayûn da devletin bütün iç ve dış meseleleri ile ilgili siyâsi, iktisâdi, askeri, sosyal, idâri ve dini konular görüşülerek karara bağlanır ... -
69 Nolu mühimme defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı devlet teşkilatının en önemli idare makâmı Divân-ı Hümayûn dur. Divân-ı Hümayûn da devletin bütün iç ve dış meseleleri ile ilgili siyâsi, iktisâdi, askeri, sosyal, idâri ve dini konular görüşülerek karara bağlanır ...