Browsing SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 11276-11295 of 22967
-
Kadim tanrılardan modern tanrılara: Yapay kutsallıklar bağlamında American Gods TV dizisi üzerine göstergebilimsel bir çözümleme
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-05-11)Çalışmanın merkezinde mitoloji kavramına bağlı kalınarak oluşturulan yapay kutsallar doğrultusunda; insansı varlıklardan günümüz toplumlarına ilkel dünyanın klavuzları olan mitlerin hayatımızın her alanında işlev görmesi; ... -
Kadı şüreyh, fıkıhçılığı ve muhakeme usulündeki yeri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Tezde İslam'ın ilk kadılarından olan Kadı Şüreyh'in Hayatı, Fıkıhçılığı ve Muhakeme Usûlü açısından konumu incelenmektedir. Kadı Şüreyh'in yaşamının bilinmesi ile genel anlamda İslam çerçevesinde hareket ... -
Kadın bakış açısına göre doğu ve batı dilleri bölümünde okuyan öğrencilerin toplumsal cinsiyet algısı üzerine bir karşılaştırma
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-17)Bu çalışmada cinsiyet rollerinin dil üzerinden kültür ile olan ilişkisini incelemek için farklı üniversitelerde Arap ve İngiliz Dili bölümü öğrencileri ile nicel ve nitel görüşmeler gerçekleştirilerek yabancı dil eğitiminin ... -
Kadın bakış açısından kadın bedeninin estetik inşasında Instagram'ın rolü: Üniversite örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışma da kadın bakış açısından kadın bedeninin estetik inşasında Instagram'ın rolü araştırılmış ve bu durum alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve Instagram'da `iktidar yapılarının` tüketim, estetik ve beğeni ... -
Kadın divan şairlerinde çiçekler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Mihrî Hâtun, Fıtnat Hanım, Leylâ Hanım, Şeref Hanım ve Âdile Sultan'ın Divanlar'ı taranmış, söz konusu Divanlar'da çiçeklerin nasıl ve hangi anlam ilgileriyle kullanıldığı örnek beyitler aktarılarak ... -
Kadın divan şairlerinde çiçekler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Mihrî Hâtun, Fıtnat Hanım, Leylâ Hanım, Şeref Hanım ve Âdile Sultan'ın Divanlar'ı taranmış, söz konusu Divanlar'da çiçeklerin nasıl ve hangi anlam ilgileriyle kullanıldığı örnek beyitler aktarılarak ... -
Kadın divan şairlerinde çiçekler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Mihrî Hâtun, Fıtnat Hanım, Leylâ Hanım, Şeref Hanım ve Âdile Sultan'ın Divanlar'ı taranmış, söz konusu Divanlar'da çiçeklerin nasıl ve hangi anlam ilgileriyle kullanıldığı örnek beyitler aktarılarak ... -
Kadın divan şairlerinde çiçekler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Mihrî Hâtun, Fıtnat Hanım, Leylâ Hanım, Şeref Hanım ve Âdile Sultan'ın Divanlar'ı taranmış, söz konusu Divanlar'da çiçeklerin nasıl ve hangi anlam ilgileriyle kullanıldığı örnek beyitler aktarılarak ... -
Kadın hakları ve Birleşmiş Milletler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci dünya savaşından elde edilen tecrübeler ve onun insan hayatındaki yıkıcı etkileri, uluslararası toplumu barış yaratmak ve insan haklarını savunmak adına önlemler alabilmeye sevketti. Bu esnada insan haklarını koruma ... -
Kadın hakları ve Birleşmiş Milletler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci dünya savaşından elde edilen tecrübeler ve onun insan hayatındaki yıkıcı etkileri, uluslararası toplumu barış yaratmak ve insan haklarını savunmak adına önlemler alabilmeye sevketti. Bu esnada insan haklarını koruma ... -
Kadın hakları ve Birleşmiş Milletler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci dünya savaşından elde edilen tecrübeler ve onun insan hayatındaki yıkıcı etkileri, uluslararası toplumu barış yaratmak ve insan haklarını savunmak adına önlemler alabilmeye sevketti. Bu esnada insan haklarını koruma ... -
Kadın hakları ve Birleşmiş Milletler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci dünya savaşından elde edilen tecrübeler ve onun insan hayatındaki yıkıcı etkileri, uluslararası toplumu barış yaratmak ve insan haklarını savunmak adına önlemler alabilmeye sevketti. Bu esnada insan haklarını koruma ... -
Kadın işgücüne katılımın ekonomik belirleyicileri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-26)Türkiye'nin işgücü piyasasındaki en önemli sorunsallarından birisi, kadınların iş gücüne katılım oranında istenilen düzeyde artışın sağlanamamasıdır. Sürdürülebilir yüksek büyüme oranlarına ulaşmak ve orta gelir ... -
Kadın tüketicilerin pazarlama karmasına ilişkin marka değer algıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-31)Bu çalışmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının kadın tüketicilerin marka tercihlerini ve marka değer algılarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışmada tesettür markalı ürünleri tercih eden bayan tüketicilerin, ... -
Kadın tüketicilerin pazarlama karmasına ilişkin marka değer algıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-31)Bu çalışmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının kadın tüketicilerin marka tercihlerini ve marka değer algılarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışmada tesettür markalı ürünleri tercih eden bayan tüketicilerin, ... -
Kadın tüketicilerin pazarlama karmasına ilişkin marka değer algıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-31)Bu çalışmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının kadın tüketicilerin marka tercihlerini ve marka değer algılarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışmada tesettür markalı ürünleri tercih eden bayan tüketicilerin, ... -
Kadın tüketicilerin pazarlama karmasına ilişkin marka değer algıları
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-31)Bu çalışmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının kadın tüketicilerin marka tercihlerini ve marka değer algılarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışmada tesettür markalı ürünleri tercih eden bayan tüketicilerin, ... -
Kadın ve erkek tüketicilerin reklam mesajlarına karşı tutumlarının karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Karmaşık ve anlaşılması zor süreçlerden oluşan tüketici davranışları çeşitli faktörlerden etkilenir. Bunlardan biri de demografik faktörlerden olan cinsiyet faktörüdür. Cinsiyetler arası farklılıklar, pazarlamacılar ... -
Kadın ve erkek tüketicilerin reklam mesajlarına karşı tutumlarının karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Karmaşık ve anlaşılması zor süreçlerden oluşan tüketici davranışları çeşitli faktörlerden etkilenir. Bunlardan biri de demografik faktörlerden olan cinsiyet faktörüdür. Cinsiyetler arası farklılıklar, pazarlamacılar ... -
Kadın ve erkek tüketicilerin reklam mesajlarına karşı tutumlarının karşılaştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Karmaşık ve anlaşılması zor süreçlerden oluşan tüketici davranışları çeşitli faktörlerden etkilenir. Bunlardan biri de demografik faktörlerden olan cinsiyet faktörüdür. Cinsiyetler arası farklılıklar, pazarlamacılar ...