Kadın tüketicilerin pazarlama karmasına ilişkin marka değer algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, pazarlama karması elemanlarının kadın tüketicilerin marka tercihlerini ve marka değer algılarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Bu çalışmada tesettür markalı ürünleri tercih eden bayan tüketicilerin, hangi faktörlere dayanarak markayı tercih ettikleri, tercih ettikleri markalar hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları ve o markaların hangi özelliklerine dikkat ettikleri tüketicilerin demografik özellikleri açısından ölçülmeye çalışılmıştır. Veri toplama yönteminde yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Anket Erzurum ilinde yaşayan ve tesettür markalarını tercih eden 400 kadın tüketiciye uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre pazarlama karmasının tesettür ürünlerini tercih eden tüketicilerin marka değer algılarında etkili olduğu görülmüştür. Marka değer algı boyutlarından sadece algılanan kalitenin tesettür ürünlerini tercih eden bayan tüketicilerin marka değer algılarını etkilemediği görülmüştür. The purpose of the thesis is to determine how marketing mix elements affect brand preferences and brand value perceptions of women consumers.In this study, in terms of consumers' demographic features it is tried to be determined depending upon which factors women who prefer veiling products opt for the brand, how much they know about the brand they prefer, and which qualities of the brand they care. In data collection methods, face to face survey method is preferred. Survey was applied to 400 female consumers who live in Erzurum and prefer veiling brand. According to findings,it has been shown that marketing mix affect brand value perception of consumers who prefer veiling product.It has also been shown that the perceived quality which is one of the brand value perceptions does not alone affect brand value perception of female consumers who prefer veiled product.
Collections