İşletmelerde başarı (performans) değerleme ve 360 derece geri besleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
169 ÖZET Günden güne insanın çalıştığı örgüte olan katkısı önem kazanmaktadır. İnsandan nasıl daha etkin yararlanabilirim günümüz gelişmiş örgütlerin gündemindeki en güncel sorulardan biri haline gelmiştir. 360 derece geri besleme bu soruya cevap arayan etkin sistemlerin sonuncusudur. 360 derece geri besleme, çalışanın performansını çalışanın astlarından, emsallerinden, yöneticilerinden ve iç ve dış müşterilerinden aldığı geri beslemelerle değerleme sürecidir. Aynı zamanda sistem bireylere, kendilerini değerlemeye de olanak vermektedir. Bu sistemin ana amacı, bireye diğer insanların onu ve onun kendisini nasıl algıladığını anlamasına yardımcı olmaktır. 360 derece geri besleme; şirkete, çalışanın performansının daha ayrıntılı görüşünü sağlamak, şirket kredibilitesini arttırmak, çalışanın kişisel gelişimini iyileştirmek ve çalışanların müşterilerine olan sorumluluğunu arttırma gibi birçok avantaj sağlamaktadır. Çalışmanın son bölümünde; gelişmiş ülke firmalarına kıyasla yeterince olgunlaşmamış organizasyonel yapı ve yönetsel anlayış ile aynı zamanda kültürel farklılık gibi nedenlerle Türk firmalarının çoğunun bu sisteme henüz hazır olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, gerekli yapısal değişiklikleri yaptıktan sonra bu sistemi uygulayan Türk firmaları, gelişmiş ülkelerinki kadar başarılı olacaktır. 170 ABSTRACT From day to day, human's contribution to their organizations is getting more important. How managers can benefit more efficiently from their employees has become one of the current issue which is on agendas of today's developed organizations. 360 degree feedback is the last one of the efficient systems searching for an answer to this question. 360 degree feedback is a process which evaluates employee perfromance by getting feedbacks from an employee's peers, co-workers, managers and internal and external customers. It also allows individuals to assess themselves. This system's main purpose is to help an individuals to understand how other people perceive them and also they perceive themselves. Many advantages that 360 degree feedback provide to companies are as follows: Providing a more comprahensive view of employee perfromance; increasing the credibility of company; enhancing the employee's self-development; increasing the accountability of employees to their customer. In the last chapter of this study, it has been reached the conclusion that most Turkish firms are not yet ready for this system because of organizational structure and managerial mentality which are not maturer than those of developed countries, as well as cultural diversity. However, making the necessary structural changes, the Turkish corparations applying the system will be as much successful as are those of developed countries.
Collections