Bir halkla ilişkiler faaliyeti olarak sponsorluk
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
98 ÖZET Bu çalışma, halkla ilişkiler çalışmaları içinde sponsorluk faaliyetlerini incelemektedir. Kuruluşlar tarafından sponsorluğun halkla ilişkiler amaçları açısından önemini ve bu faaliyetlerin kuruluşa sağlamış olduğu yararları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada sponsorluk ve halkla ilişkiler kavramlarını açıklamak için kaynak araştırması yapılmıştır. Araştırmanın uygulama bölümünde Türkiye 'de farklı sektörlerde hizmet sunan üç kuruluşun sponsorluk faaliyetleri incelenmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde sponsorluk kavramı açıklanmıştır. Sponsorluğun mesenlikten ayrılan yönleri.sponsorluk yapılmasının nedenleri, sponsorluk stratejisi ve sponsorluk sözleşmesinin özellikleri açıklanmıştır. Bu bölümde ayrıca sponsorluğun tarihsel gelişimi ve sponsorluk türleri incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde halkla ilişkiler kavramı ve amaçları açıklanmış, halkla ilişkiler amaçları açısından sponsor olunmasının sebepleri açıklanmıştır. Üçüncü bölümde Türkiye'de faaliyet gösteren Novartis, Aygaz A.Ş. ve Koç Bilgi Grubu'nun sponsorluk faaliyetleri incelenmiş, inceleme sonucu elde edilen veriler doğrultusunda bu kuruluşların sponsorluk faaliyetlerin halkla ilişkiler amaçlarına uygunluğu sorgulanmıştır. 99 ABSTRACT The subject of this study is a research of sponsorship activities in public relation studies. The aim of this study is to analyse the way of making sponsorship and to research the suitability of these activities to the public relations aims. For this aim, books and articles about this topic were researched. In the practice part, the sponsorship activities of three different organisations in Turkey was researched. In the first part of the study, the concept of sponsorship was explained. The differences between philanthropist and sponsorship, the reasons for making sponsorship, sponsorship strategy and sponsorship contract were revealed. In the second part of study, the concept and aims of public relations and the reasons of making sponsorship according to public relations aims were explained. At the third part of the study, sponsorship activities of three organisations in Turkey : Novartis, Aygaz A.Ş. and Koç Bilgi Grubu were researched. The result of this research was examined according to the public relations aims.
Collections