7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarını incelemektir. Bu bağlamda araştırmada, 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme becerileri incelenmiş ve matematik başarıları ile cinsiyetleri arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. Ayrıca matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşleri değerlendirilerek matematiksel dil kullanabilme becerileri, cinsiyetleri ve matematik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kabul edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa? nın Viranşehir ilçesine bağlı ortaokulların 7. sınıflarında öğrenim gören 160 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iki tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan birincisi öğrencilerin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarını belirlemeyi amaçlayan 19 sorudan oluşan bir başarı testidir. İkinci veri toplama aracı ise öğrencilerin matematiksel dile ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan Çalıkoğlu Bali (2002)? nin geliştirdiği ölçekten yararlanılarak araştırmacı tarafından hazırlanan likert tipi matematiksel dil ölçeğidir. Uygulama araçları 2012-2013 eğitim öğretim yılında uygulanmış ve toplanan verilerin analizinde SPSS 16.0 bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin cebir öğrenme alanında önemli eksiklikleri olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanım becerilerinin yeterli düzeyde olmadığı ve cebir öğrenme alanında bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca, 7. sınıf öğrencilerinin sözel bir ifadeyi matematiksel olarak ifade ederken ve matematiksel bir ifadeyi de sözel olarak ifade ederken zorlandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme düzeyleri ile matematik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu ve öğrencilerin matematiksel dili anlayabilme-kullanabilme düzeylerinin cinsiyetlerine göre önemli bir farklılık göstermediği bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin matematiksel dil kullanımına ilişkin olumlu görüşe sahip oldukları, matematiksel dili anlayabilme-kullanabilme düzeyleri ile matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşleri arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Ayrıca kız öğrencilerin matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşlerinin erkek öğrencilere göre daha olumlu olduğu bulunmuştur. Son olarak, elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Matematiksel dil, cebir, cebir öğretimi, değişken. The aim of this research is to investigate using mathematical language of 7th grade students in the area of learning algebra. In this case, understanding and using mathematical language skills in the area of learning algebra of 7th grade students were investigated and on the relationship between gender and mathematics achievement were focused in this study. Also, opinions on the use of mathematical language was evaluated and on the relationship between mathematical language skills, gender and mathematics achievement were investigated. The general screening model was accepted by the research. The participants of the study were from 160 students of grade 7 in primary schools, in the Viranşehir of Şanlıurfa.Two data collection tools were used in the study. The first one is achievement test consisting of 19 questions aimed to determine students' learning use of mathematical language in the area of algebra. The second data collection tool is likert-type scale of mathematical language, prepared by the researcher using the scale developed by Çalıkoğlu Bali (2002), aimed to determine the views of students' mathematical language. Data collection tools applied to 2012-2013 academic year and SPSS 16.0 package program was used for computer analysis of the data collected.As a result of the study, it was concluded that students have significant deficiency on algebra. It was showed that using mathematical language skills of the students in the area of learning algebra is not sufficient and they have some misconceptions in the area of learning algebra. Also it have been identified 7th grade students experienced difficulty in when a verbal expression expressed as mathematically and when a mathematical expression expressed as verbally. It was found moderate, positive and significant correlation between understanding and using mathematical language skills and mathematics achievements of students and there were no significant differences understanding and using mathematical language skills of students in terms of gender. It was showed that students have positive view on the use of mathematical language and it was found low level, positive and significant correlation between understanding and using mathematical language skills and views on the use of mathematical language. Also it was found that female students? views on the use of mathematical language is more positive than male students?. Finally, some suggestions were made in accordance with the results obtained.Keywords: Mathematical language, algebra, teaching algebra, variable.
Collections