Örnek olay temelli grup çalışmalarının öğrencilerin bilimsel kanıtları anlama ve kullanmalarına, argümantasyon becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı örnek olay temelli grup çalışmalarına dayalı etkinliklerle yürütülen fen ve teknoloji dersi 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinin öğrencilerin bilimsel kanıtları anlama ve kullanmalarına, argümantasyon becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisini araştırmaktır. Uygulama, 2014 yılı bahar döneminde, İzmir İli Kiraz İlçesi Cevizli EBSO Ortaokulu, 7. sınıfında deney grubu olarak 23 öğrencinin bulunduğu 7/B ve kontrol grubu olarak 25 öğrencinin bulunduğu 7/A sınıfları ile gerçekleştirilmiştir. Yaklaşık 4 hafta boyunca, deney sınıfında fen dersi örnek olay temelli grup çalışmaları ile işlenirken, kontrol sınıfında ise Fen ve Teknoloji programına uygun olarak işlenmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki sınıfa da `Bilimsel Kanıtları Kavrama Testi` ile `Kuvvet ve Hareket Kavram Testi` uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerden `Bilimsel Kanıtları Kavrama Testi` araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Araştırmada, deney ve kontrol sınıfı öğrencileri arasında bilimsel kanıtları anlama ve kullanma ile argümantasyon becerileri açısından deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Kavramsal anlamayla ilgili olarak ise kavram yanılgılarının giderilmesinde deney grubu daha çok gelişme gösterirken, her iki grup arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Anahtar kelimeler: Örnek olay temelli grup çalışması, fen eğitimi, bilimsel kanıt, argümantasyon becerisi, kavram öğrenimi The purpose of this study was to explore the effects of case study based group works on students' understanding and using scientific evidence, argumentation skills and conceptual understanding during the 7th grade unit of Force and Mottion. The study was conducted with 23 students as experimental group and 25 students as control group in Cevizli EBSO Primary School of Kiraz, İzmir during the spring term in 2014. The experimental group received science teaching with case study based group works while the control group received regular science education depending on the Science and Technology Curriculum over a period of 4 weeks. Both groups were given `Understanding Scientific Evidence Test` and `Force and Mottion Conceptual Test`. The `Understanding Scientific Evidence Test` was developed by the researcher. The results showed that there are significant differences between experimental and control group students with respect to their understanding and using scientific evidence and argumentation skills in favor of experimental group. Although there is not a significant difference between experimental and control group students with respect to their conceptual understanding, it was seen that the experimental group students improved their conceptual understanding regarding the results of quantative data. Key words: Case study based group work teaching, science education, scientific evidence, argumentation skills, concept learning.
Collections